مستند تاریخی و دیدنی «تاریخ در عمق زمان» از قاب شبکه چهار

مستند «تاریخ در عمق زمان» در چهارسوی علم شبکه چهار

تاریخ انتشار: دو شنبه 29 دی 1399
مستند سه قسمتی «تاریخ در عمق زمان» در مجموعه «چهارسوی علم» شبکه چهار سیما به نمایش در می آید.
تعداد بازدید: 1969 دریافت فیلم

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، «تاریخ در عمق زمان» با نام اصلی (Deep Time History)به کارگردانی گابریل روتلو( Gabriel Rotello) محصول 2016 امریکا است و از 29 دی ماه هر شب ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

در اپیزود اول از این مجموعه مستند جذاب و تاریخی، خواهیم دید: حدود 8 هزار سال قبل از میلاد مسیح چگونه کشاورزی آغاز شد و  اولین تمدن ها در اطراف زمین های کشاورزی شکل گرفتند. در این قسمت تاثیر کشاورزی در شکل گیری تمدن ها و دلیل پایدار ماندن تمدن باستانی مصر بررسی می شود.

و در اپیزود دوم ، دوران کاوش های بزرگ دریایی ، پیدا کردن و تسخیر سرزمین های جدید ، دگرگونیهای جدیدی که با تلاش برای کشف ناشناخته ها مرتبط بود . نقش کریستف کلمب در داد و ستد های دریایی و آغاز برده داری به تصویر کشیده می شود.

و نهایتا در اپیزود سوم شاهد انقلاب صنعتی و جنگ افزار های مدرن ، تغییرات ناشی از انقلاب صنعتی ، استفاده از  قدرت بخار ، آغاز استفاده از خط تولید و اولین کارخانه خواهیم بود.

«تاریخ در عمق زمان» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما 29و 30 دی ماه و 1 بهمن ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت 15 بازپخش می شود.

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها