پنجشنبه هفدهم اسفندماه از شبکه چهار سیما پخش می شود؛

مستند پرتره علی شیرازی؛ استاد برجسته خوشنویسی ایران

تاریخ انتشار: چهار شنبه 16 اسفند 1402
روایت«مشقِ عشق»پرتره‌ای درباره علی شیرازی؛ استاد برجسته خوشنویسی ایران است که پنجشنبه هفدهم اسفندماه ساعت ۱۹:۰۰ از شبکه چهار سیما پخش می شود.
تعداد بازدید: 213

این مستند، نهمین فیلم از مجموعه مستندهای «آئینه عمر» است که به کوشش گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما به تهیه کنندگی صدرا صدوقی و کارگردانی حسن علیزاده فرد از قاب این شبکه تلویزیونی پخش خواهد شد.
استاد علی شیرازی آموزش خوشنویسی را از 1354 شمسی نزد نصر الله معین اصفهانی آغاز و پس از دریافت گواهینامه ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران، در محضر غلامحسین امیرخانی، استاد ارشد انجمن خوشنویسان، به صورت حضوری و مکاتبه ای آموزش های تکمیلی را دریافت کرد. سپس مدتی در پست  ریاست انجمن خوشنویسان استان اصفهان فعالیت کرد و پس از مهاجرت به تهران در 1367 شمسی به عضویت شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران درآمد.
او در سال 1378 شمسی موفق به دریافت گواهینامه استادی از انجمن خوشنویسان ایران گردید و موفقیت های بی شماری را کسب کرد که از آن جمله اند: برگزاری 10 دوره کلاس های فوق ممتاز خوشنویسی در آتلیه شخصی، فرهنگسرای هنر، انجمن خوشنویسان ایران و خانه هنرمندان ایران، برگزاری 19 نمایشگاه انفرادی خوشنویسی در داخل و خارج از کشور،برگزاری بیش از 10 سخنرانی، جلسات پرسش و پاسخ و کلاس های کارگاهی.
 مجموعه «قاصدک»؛ نقاشی خط با وفاداری به خط نستعلیق، مجموعه «دفتر دانایی»؛ گزیده اشعار فردوسی، برگزیده آثار ؛ ناشر سازمان فرهنگ و ارتباطات و نون والقلم ؛ ناشر سازمان فرهنگ وارتباطات، از جمله آثاری است که از این استاد برجسته خوشنویسی به زیور طبع آراسته شده است.              

«آئینه عمر» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که در قالب آن، زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران به تصویر کشیده شده است.

مجموعه مستند «آینه عمر» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹:۰۰ پخش و جمعه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ تکرار می‌شود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها