مستند پرتره «آیت الله علی اکبر رشاد» از شبکه چهار

تاریخ انتشار: چهار شنبه 9 اسفند 1402
روایت «حکمت و فقاهت» پرتره‌ای درباره آیت الله دکتر علی اکبر رشاد، فقیه و استاد حکمت و عرفان اسلامی است که پنجشنبه دهم اسفندماه ساعت ۱۹:۰۰ از شبکه چهار سیما پخش می شود.
تعداد بازدید: 98

این مستند، هفتمین فیلم از مجموعه مستندهای «آئینه عمر» است که به کوشش گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما به تهیه کنندگی صدرا صدوقی و کارگردانی حسن علیزاده فرد از قاب این شبکه تلویزیونی پخش خواهد شد.
آیت‌الله علی‌اكبر رشاد، دانش‌آموخته حوزه‌های علمیه تهران و قم، مدرس خارج فقه و اصول حوزه و استاد تمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. وی افزون بر چهل سال است که به تدریس فلسفه‌ی دین و کلام، منطق فهم دین، تفسیر و علوم قرآنی، در دانشگاه، و سطوح عالی و خارج فقه و اصول، فلسفه و عرفان در حوزه‌ علمیه‌ اشتغال دارد.
حاصل بیش از بیست سال تدریس خارج «قواعد فقهیه»، «صلوه الجمعه»، «صلاه المسافر»، «ولایه الفقیه»، «فقه السیاسه»، «فقه القضاء»، «فقه التکنولوجیا الحیویه» (فقه زیست فناوری و مهندسی ژنتیک)، «فلسفه الفقه»، و دو دوره «خارج اصول» و سه دوره «خارج فلسفه اصول» این استاد حوزه و دانشگاه در قالب مجلداتی مستقل تنظیم یا در شرف انتشار است.
آیت الله رشاد مؤسس و رئیس حوزه‌ی علمیه‌ی‌ امام رضا(ع)، مؤسس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، رئیس شورای حوزه‌های علمیه‌ی استان تهران، مؤسس و رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزو‌ی‌ امام رضا(ع)، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو شورای عالی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی، رئیس هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، عضو انجمن جهانی فلسفه‌ی دین اسلامی، عضو قطب علمی فلسفه دین، عضو پیوسته فرهنگستان علوم و عضو فقیه هیات امنای فرهنگستان علوم پزشکی است.
«آئینه عمر» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که در قالب آن، زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران به تصویر کشیده شده است.

مجموعه مستند «آینه عمر» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹:۰۰ پخش و جمعه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ تکرار می‌شود.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها