میزگرد شبکه 4 برای «سیاست متلاطم امریکا و همپیمانانش در سوریه»

تاریخ انتشار: سه شنبه 11 دی 1397
تعداد بازدید: 99


برنامه زنده تلویزیونی «رو در رو» امشب ( 11 دی» به «سیاست متلاطم امریکا و همپیمانانش در سوریه» می پردازد.
به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: مجله سیاسی « رو در رو» این هفته بنا دارد چشم انداز سیاسی - امنیتی غرب آسیا بر بستر تحولات جدید منطقه را با حضور مجتبی امانی کارشناس مسایل غرب آسیا و امیر موسوی کارشناس مسایل غرب آسیا ارزیابی کند.
همزمان با اعلام زمان‌بندی خروح نظامیان امریکا از سوریه، موجی از احیای روابط سیاسی با دمشق آغاز شده، و برخی کشورهای عربی در این راه پیشقدم شده‌اند. دیدار دو هفته پیش عمر البشیر رئیس‌جمهوری سودان از سوریه و روند بازگشایی سفارتخانه‌های کشورهای امارات، بحرین، کویت در دمشق و گسترش روابط تونس و سوریه؛ نشانه‌های مهمی از تغییرات ساختاری جدید در منطقه ارزیابی می‌شود. این تغییر که گویای پایان تدریجی جنگ در سوریه و تثبیت ساختار سیاسی و جایگاه رئیس‎جمهور اسد در این کشور است. ثبیت امنیتی کامل در عراق و بن‌بست ائتلاف سعودی در جنگ یمن از دیگر مولفه‌های امنیتی و سیاسی در غرب آسیاست، که دغدغه جدی مقامات کاخ سفید را برانگیخته و سفر سرزده رئیس‌جمهوری امریکا به عراق ابعاد مختلف این نگرانی را به تصویر کشیده است.
این برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی و با اجرای دکتر عنادی ، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و سه شنبه ها ساعت 19:00 به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها