مخترع خودروی دست ساز ایرانی در «طلوع» / گفتگو با طراح و سازنده خودروی باگی ایرانی «آرش»

تاریخ انتشار: یک شنبه 30 دی 1397
تعداد بازدید: 340


«طلوع» بیست و نهم دی ماه میزبان مخترع خودروی دست ساز ایرانی ، آرش درویش دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت بود .
به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: مخترع خودروی دستاز ایرانی «آرش» گفت : این خودرو کاملا توسط متخصصین ایرانی طراحی شده است و حدود ۱۰ماه طراحی این پروژه به طول انجامید .
وی افزود: طراحی این خودرو توسط طراح بنام ایرانی آقای محسن خرسند انجام شده است.وقتی از جلو این خودرو نگاه می کنید لوگو ماشین را که الهام گرفته از طبیعت و قوچ است میبینید و این بالاترین سطح طراحی است .
این مخترع جوان ادامه داد : کاملا داخل ایرانی طراحی شده و تمام قطعات این خودرو در ایران موجود است بجز قطعاتی که قابلیت ساخت در ایران نبود را با مشاکرت کمپانی خارجی ساخته شد و استفاده کردیم .
خودروی «آرش»، خودرویی سبک وزن که حدود ۸۰۰ کیلو گرم وزن دارد.از موتور کمپانی رنو استفاده شده و قدرت موتور را ۱۲۰ اسب بخار بالابردیم و دارای شتاب هفت ثانیه به ارمغان آوردیم.
شایان ذکر است: در نمایشگاه خودروی تهران امسال یکی از خودروهایی که بسیار مورد توجه است خودرو ایرانی آرش BG-One است. این خودرو را باید خودرویی در کلاس امسال KTM X-Bow و یا آریل نوماد دانست که البته از نظر قدرت موتور در سطح پایین تری از آنها قرار می گیرد. آرش BG-One از یک شاسی فضایی استفاده می کند که بیشتر در خودروهای اسپرت دیده شده و تقریبا فاقد بدنه‌ی کامل است. این مساله نوید بخش وزن پایین این خودرو و نشان دهنده ی چالاکی خوب آن است.
برنامه «طلوع» به تهیه کنندگی علی خسروی و با اجرای اعظم کریمی ،شنبه تا چهارشنبه ساعت از ساعت 8 تا 9:15  به صورت زنده زا برج میلاد تهران به روی آنتن می رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها