پایه گذار پیوند مغز استخوان در «طلوع» گفت: بیمارستان «شریعتی» بزرگترین مرکز سلول های بنیادی در خاورمیانه است

تاریخ انتشار: یک شنبه 16 دی 1397
تعداد بازدید: 556

پایه گذار پیوند مغز استخوان در «طلوع» گفت: بیمارستان «شریعتی» بزرگترین مرکز سلول های بنیادی در خاورمیانه است

پروفسور اردشیر قوام زاده _ پایه گذار پیوند مغز استخوان در ایران بمهمان مجله صبحگاهی شبکه چهار سیما بود.
قوام زاده در برنامه «طلوع» گفت : سرطان یکی از بیماری هایی است که به طور کامل می تواند رفع شود . این روزها در سطح کشور نزدیک به ۴۰۰نفر در رشته خون و سرطان تخصص دارند ، که بیش از ۳۰۰نفر در بیمارستان شریعتی دانش آموخته اند .
پایه گذار پیوند مغز استخوان هم چنین گفت : پیوند مغز استخوان یکی از رشته هایی است که پیشرفت بسیاری داشته و حدودا ۷۰نوع بیماری از طریق این پیوند بهبود یافته  است .
پروفسور قوام زاده ضمن اشاره به این که پیوند مغز استخوان ارزان ترین درمان است بیان کرد : پیشرفته ترین درمان ها از طریق این پیوند صورت می گیرد و ۷۵٪ پیوند های انجام شده موفق و فرد به بهبودی کامل دست یافته است .
وی افزود : ۶۳۸۴ پیوند مغز استخوان تا ۳۰مهرماه ۱۳۹۷ در بیمارستان شریعتی انجام شده است ، علاوه بر این بیمارستان و مراکز دیگر در تهران ؛ ۱۸مراکز دیگر در سراسر کشور این پیوند را انجام می دهند . پیوند مغز استخوان از نوزاد شش هفته تا فرد ۷۰ساله انجام میشود .
پروفسور خاطرنشان کرد : سی امین سالگرد دستاورد بزرگ پزشکی در حوزه پزشکی ایران (پیوند مغز استخوان ) به تاریخ سیزدهم اسفندماه است  و بیمارستان شریعتی تهران بزرگترین مرکز سلول های بنیادی در خاورمیانه است .
برنامه «طلوع» به تهیه کنندگی علی خسروی،شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 9:15 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها