«حکایت دل» از دلنگاره های کاغذ و قیچی می گوید

تاریخ انتشار: دو شنبه 29 شهریور 1400
زندگی حرفه ای استاد توران زندیه از قاب «حکایت دل» شبکه چهار سیما، دوشنبه بیست و هفت شهریور پخش خواهد شد.
تعداد بازدید: 114

به گزارش روابط عمومی برنامه، فیلم مستند « دلنگاره های کاغذ و قیچی» که به استاد توران زندیه هنرمند پیشگام در اموزش هنر به کودکان ٫ نقاش و آموزگار هنر اختصاص دارد‌، دوشنبه ساعت 21 و سه شنبه ساعت 14 بازپخش خواهد شد.
توران زندیه نقاش معاصر ایرانی است. او درکرمانشاه به دنیا آمد. دوره ابتدایی را در این شهر گذراند و سپس به دلیل فوت پدرش، به همراه خانواده به تهران، نزد برادرش مهاجرت کرد. پس از اخذ دیپلم و استخدام به عنوان آموزگار، وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و در سال1345 لیسانس نقاشی خود را از این دانشگاه دریافت کرد.
توران زندیه در کنار شغل آموزگاری، آموزش نقاشی به کودکان را آغاز کرد و آتلیه ای به این منظور فراهم ساخت که سال های زیادی را در آن، به آموزش طراحی، نقاشی و تصویرگری پرداخت. او می کوشید با تلفیق هنر و روانشناسی، به شکوفایی کودکان و رفع مشکلات تربیتی آنان همت گمارد و روش تدریسی خاص خود داشت.
وی نخستین نمایشگاه خود را در آستانه هفتاد سالگی و زمانی که با تعطیل کردن آتلیه اش، عازم کانادا شد در تورنتو برگزار کرد. این نمایشگاه شامل آثار کلاژ او بود. پس از آن نیز نمایشگاه های دیگری در ایران برگزار کرد.
مجموعه مستند «حکایت دل» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیماست که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عالیقدر عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد.
بازپخش  سه شنبه ساعت ۱۴
تهیه کننده: علیرضا حسینی
کارگردان :رضا سید پایداری
مدیر فیلمبرداری: مهدی رضایی
تدوین :مهسا علیپور
صدا بردار: محمدرضا حسینی
مشاور طرح و تولید : محبوبه کلانتری
موسیقی تیتراژ : پیروز ارجمند
مدیر تولید: حمید سهرابی
 عکاس و دستیار کارگردان: شادی  نصرتی 
ساخت تیتراژ و گرافیک: حمید حسینی
دستیاران نور و تصویر: رضا شاد ٫ محمود اسکندری
@hekayatedel

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها