تعداد بازدید:

زاویه - 22 دی 1400 : چالش‌های حاکمیت کتاب درسی بر نظام آموزشی

در این قسمت از برنامه زاویه دکتر علی‌رضا رحیمی و حجت‌الاسلام علی ذوعلم با موضوع «چالش‌های حاکمیت کتاب درسی بر نظام آموزشی» گفتگو خواهند کرد.
پنج شنبه 23 دی 1400
تعداد بازدید 356 دریافت فیلم

بیست‌وسومین قسمت از فصل شانزدهم برنامه زاویه روز چهارشنبه ۲۲دی‌ماه، ساعت ۲۲ با اجرای دکتر عطاالله بیگدلی از شبکه ۴ سیما پخش خواهد شد.

در این قسمت از برنامه زاویه دکتر علی‌رضا رحیمی و حجت‌الاسلام علی ذوعلم با موضوع «چالش‌های حاکمیت کتاب درسی بر نظام آموزشی» گفتگو خواهند کرد.

در این برنامه درباره این موضوع گفت‌وگو خواهیم کرد که آیا شبکه‌ی مفاهیمی که در کتاب‌های درسی علوم انسانی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، می‌تواند فهمی از علوم انسانی در ذهن محصلان بسازد که با اهداف کلی ساختار آموزشی کشور متناسب باشد؟

همچنین خواهیم پرسید که آیا روایت‌هایی که در کتاب‌های درسی علوم انسانی مطرح می‌شود، از انسجام کافی برخوردار است و آیا در نهایت، دانش‌آموزان به روایتی یکپارچه از مبانی و مبادی علوم انسانی خواهند رسید؟

و این که سازوکار تالیف کتاب‌های درسی چگونه است و آیا تحصیل در رشته‌ی دانشگاهیِ برنامه‌ریزی درسی، شرط کافی برای طراحی و تالیف کتاب‌های آموزشی رشته‌ی علوم انسانی محسوب می‌شود؟

دکتر علیرضا رحیمی، دکترای تعلیم و تربیت از کالج بین‌المللی علوم اسلامی و حجت‌الاسلام علی ذوعلم، دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ اسلامی و رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است.

 





دسته بندی :

سایر قسمتها

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها