آغاز چراغ مطالعه از 11 آبان؛ گفت‌وگوهایی انتقادی با نویسندگان کتاب‌های حوزه‌ی علوم انسانی

تاریخ انتشار: یک شنبه 12 آبان 1398
اولین قسمت از برنامه «چراغ مطالعه» از شنبه 11 آبان ساعت ۲۱ بر روی آنتن شبکه چهار سیما خواهد رفت.
تعداد بازدید: 232

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، این برنامه  شامل گفت‌و‌گوهایی با نویسندگان کتاب‌های حوزه علوم انسانی است و به نقد و ارزیابی کتاب‌های این حوزه و نیز فضای کلی کتاب‌های تالیفی علوم انسانی در ایران خواهد پرداخت.  
هر قسمت از «چراغ مطالعه» میزبان یکی از نویسندگان شهیر ایرانی خواهد بود و با آن‌ها درباره‌ی کتاب‌هایشان به گفت‌و‌گو خواهد نشست. کوروش علیانی، نویسنده، پژوهشگر و زبان‌شناس اجرای این مجموعه گفت‌و‌گوها را بر عهده خواهد داشت. 
در تیزر تبلیغاتی این برنامه آمده است: «در چراغ مطالعه، به سراغ کتاب‌ها و نویسندگانشان خواهیم رفت. سوال‌های سخت می‌پرسیم و به دنبال جواب‌های تازه خواهیم گشت» 
«چراغ مطالعه» در قسمت نخست، میزبان آرمین امیر، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه علامه طباطبایی خواهد بود. « ره افسانه زدند، تبارشناسی آثار خلقیات نویسان ایرانی در پنجاه سال اخیر» نام کتابی است که در برنامه اول مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. آرمین امیر در این کتاب با تبارشناسی نوشته‌های 9 نویسندۀ ایرانی، به دنبال پاسخ این سوال است که چرا در آثار این نویسندگان، ما ایرانیان اینهمه خودمان را با غرب مقایسه می‌کنیم و چرا همیشه در این مقایسه، غرب خوب و پیشرفته و قانون‌مند است و ما بد و عقب‌مانده و بی‌قانون.  
«چراغ مطالعه» در 20 قسمت با تهیه کنندگی «مرتضی روحانی» و «علی خواجه» در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تولید شده است و پخش هفتگی آن با اجرای «کوروش علیانی» و سردبیری «مرتضی روحانی» از شنبه 11 آبان آغاز خواهد شد. بازپخش این برنامه، یکشنبه‌ها ساعت 10 و دوشنبه‌ها ساعت 13 بر روی آنتن خواهد رفت.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها