فصل جدید «شب سینما» با سید حسن حسینی / پایان اجرای فراستی در« شب سینما»

تاریخ انتشار: چهار شنبه 10 بهمن 1397
تعداد بازدید: 327



سید حسن حسینی از امشب «شب سینمای» شب های هنر را اجرا می کند.
به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: با پایان فصل اول «شب سینما» از مجموعه برنامه «شب های هنر»،اجرای مسعود فراستی در این برنامه به پایان رسید و از امشب با اجرا و کارشناسی سید حسن حسینی گفتگوی های سینمایی تقدیم مخاطبان می شود.
حسن حسینی  فارغ‌التحصیل رشته‌ی علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد و منتقد و پژوهشگر سینمای ایران که از تالیفات ایشان می توان به «کتاب ساخت ایتالیا»،(۱۳۸۹)؛ «کتاب فرهنگ کوچک وحشت»؛ «مجموعه مقالاتی در نشریات اندیشه پویا،سینما و ادبیات» و… اشاره کرد.
حسینی امشب (10 بهمن) در هفدهمین نشست «شب سینما»، میزبان روبرت صافاریان منتقد فیلم و مستند ساز،خواهد بود تا  به موضوع «سینما و ایدئولوژی» بپردازد.
آیا هنر بیان فرهنگی  یک ایدئولوژی است؟ و همواره می کوشد تا نگرش‌ها و دیدگاه‌های یک گروه خاص را دربرداشته باشد؟ برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید نسبت میان هنر و ایدئولوژی را مشخص کرد. نسبتی که البته با نگاهی تاریخی به آن مجالی بی‌پایان برای طرح و بحث مسائل مختلف است. مسائلی که طبق هر ایستگاهی در تاریخ می توان رابطه میان دولت/ حکومت و هنر را در آن مورد ارزیابی قرار داد. رابطه ای که از نگرش های مد نظر حاکم تا نگرشی که در هنر ظهور و بروز پیدا می کند قابل ردیابی است.
«شب سینما» پنجمین شب از « شب های هنر» با محوریت بررسی مفاهیم تخصصی سینما و نقد آن ها ، به تهیه کنندگی سلمان وکیلی ،هرچهارشنبه شب ساعت 23 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها