رویکرد اقتصادی دولت در «پیشران»

تاریخ انتشار: سه شنبه 6 آذر 1397
بیستمین قسمت از برنامه "پیشران" شبکه چهار، سه شنبه شب (۶ آذر ماه) با موضوع "رویکرد اقتصادی دولت" به روی آنتن می رود.
تعداد بازدید: 92

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: رویکرد تیم اقتصادی دولت عمدتاً ناظر بر تفکرات اقتصادی جریان اصلی است. این مدعا هم در ترکیب بدنه اقتصادی دولت و هم در سیاستهای اقتصادی ایشان مشهود است. سیاستهای اقتصادی دولت تدبیر و امید عمدتاً ناظر بر آزادسازی قیمتی و حرکت به سمت اقتصاد بازار آزاد بوده که میت وان ردپای آن را در بازارهای پول، ارز و مسکن نیز مشاهده نمود.
با توجه به اینکه در چند روز اخیر استعفای دکتر نیلی پذیرفته شد و دکتر طیب نیا جایگزین ایشان در ترکیب تیم اقتصادی گشت، این سوال در اذهان مردم و نخبگان وجود دارد که رویکرد تیم اقتصادی دولت بعد از گذشت شش سال، نیاز به تغییر اساسی ندارد؟ آیا هنوز زمان آن فرانرسیده که دولت بعد از آزمون و خطای سیاست های مختلف اقتصادی به رویکرد مشخصی در سیاستگذاری برسد؟ همچنین صرف تغییر یک مشاور یا عضو شورای پول و اعتبار جهت این تغییر مسیر کفایت خواهد کرد یا خیر؟
گزارش خارجی این هفته «پیشران» در خصوص فاصله گرفتن دولتهای اروپایی از سیاستهای نئولیبرال (تاچریسم و..) و ظهور دولت های میانه رو اقتصادی تهیه شده است.
برنامه «پیشران» این هفته در بررسی این موضوع با اجرای مهدی مفیدی و دکتر علی اصغر قائمی نیا کارشناس مجری میزبان دکتر حسین میرشجاعیان حسینی، معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی و دکتر سید احسان خاندوزی، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی (ره) خواهند بود.
برنامه «پیشران» که به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان حوالی ساعت ۲۱ سه شنبه ها به طور زنده پخش می شود با حضور مسئولین، اساتید و کارشناسان اقتصادی، به بررسی مسائل حوزه اقتصاد، کسب و کار، کارآفرینی و چالشهای مرتبط به آنها می پردازد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها