پخش مستند «علم و اسلام»; دستاوردهای دانشمندان اسلامی

تاریخ انتشار: شنبه 1 خرداد 1400
مجموعه مستند سه قسمتی "علم و اسلام - science and islam" از روز شنبه، اول تا دوشنبه، سوم خرداد، در قالب برنامه (چهار سوی علم) ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.
تعداد بازدید: 1097 دریافت فیلم

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این مجموعه "جیم الخلیلی" ، فیزیکدان به کشورهایی چون ایران، تونس، عراق و مصر می رود تا درباره دانشمندان بزرگ جهان اسلام - که دستاوردهای علمی حال حاضر جهان وابسته به آنان است - بیشتر بداند.

زبان علم، امپراطوری منطق و قدرت تردید، عناوین هریک از قسمت های این مجموعه است.

برای الخلیلی متولد بغداد این نیز سفر شخصی است و در سفرهایش فرهنگ متنوع و بیرونی را کشف می کند که با یادگیری و وسواس با علم جذاب است.

این مستند داستان قابل توجهی از دستاوردهای اغلب نادیده گرفته شده از دانشمندان اسلامی اولیه قرون وسطی از وضعیت ریاضیدان بزرگ الخرایزی، که بسیار کار کرد تا سنت ریاضی را که اکنون به عنوان جبر شناخته می شود به اثبات رساند، تا ابن سینا، پیشگام داروهای اولیه که از قوانین پزشکی او هنوز تا قرن بیستم استفاده می شود، است.

 

«چهار سوی علم» به همت تامین برنامه شبکه چهار سیما هر شب ساعت 22 یک مستند جذاب و دیدنی و البته بکر و جدید را از سراسر دنیا تقدیم علاقمندان و مخاطبان شبکه چهار می کند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها