شبکه چهار بررسی می کند: تغییر قیمت بنزین، فرصت‌ها و چالش‌ها / بررسی اهداف و آثار تغییرقیمت بنزین در نظام اقتصادی و نظام یارانه‌ای کشور در «رودررو»

تاریخ انتشار: چهار شنبه 29 آبان 1398
مجله سیاسی زنده «رودرو» امروز 29 آبان ماه ساعت 19 از تغییر قیمت بنزین، فرصت‌ها و چالش‌ها می گوید.
تعداد بازدید: 202

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، اصلاح قیمت و سهمیه‌بندی بنزین از سیاست‌های راهبردی اقتصادی است که با هدف مدیریت بهینه مصرف سوخت و توزیع عادلانه‌تر یارانه انرژی مورد تایید شورای عالی اقتصاد و سران قوا قرار گرفت و از بامداد روز جمعه 24 آبان به مرحله اجرا درآمد.

مطابق آمارها سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت می‌شود، که حدود نیمی از آن به صورت ماهانه و مستقیم بین عموم مردم توزیع می‌شود، و بیش از نصف دیگر در یارانه پنهان سوخت به جیب دهک‌های بالای درآمدی واریز می‌شد، به همین دلیل طرح افزایش قیمت بنزین با هدف اصلاح این نظام پرداخت، ارائه شد تا یارانه پنهان سوخت را جذب و در میان حدود 60 میلیون نفر از دهک‌های پایینی توزیع کند. 

«رودرروی» این هفته قصد دارد تا به بررسی کارشناسانه این موضوع و اهداف و آثار آن در نظام اقتصادی و نظام یارانه‌ای کشور بپردازد.

صمد عزیز‌نژاد و ساسان شاه‌ویسی از کارشناسان مسایل اقتصادی در میزگفتگوی این برنامه تلویزیونی با اجرای دکتر مراد عنادی به بررسی این موضوع می پردازند.

«رودررو» به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و چهارشنبه ها ساعت 19:00 به صورت زنده روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها