هشتمین «چراغ مطالعه» به زبان شناسی و مفهوم استعاره می پردازد؛

تاریخ انتشار: شنبه 7 دی 1398
«چراغ مطالعه» شنبه 7 دی میزبان دکتر آزیتا افراشی، نویسنده‌ی کتاب « استعاره و شناخت» خواهد بود.
تعداد بازدید: 338

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما،کوروش علیانی در برنامه امشب «چراغ مطالعه» که ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود میزبان دکتر آزیتا افراشی، نویسنده‌ی کتاب « استعاره و شناخت» می شود.
 دکتر افراشی در این کتاب می‌خواهد دیدگاه های جدید درباره استعاره را به جامعه آکادمیک ایران و احتمالا مخاطب عمومی معرفی کند. مفهوم استعاره‌ی شناختی از دهۀ 1980 میلادی به بعد به یک حوزۀ مطالعۀ کانونی در زبان‌شناسیِ شناختی تبدیل شده است. استعاره‌های مفهومی، حوزۀ مناسبی برای بررسی بازنمود فرایندهای ذهنی در زبان‌اند و به همین سبب از یک جایگاه مهم در زبان‌شناسی قرن بیست‌ویکم برخوردار شده اند.
آزیتا افراشی (متولد شهریور ۱۳۵۱ در تهران) زبان‌شناس ایرانی، و دانشیار پژوهشكده زبان شناسي، گروه زبان‌شناسی نظری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. تخصص ایشان در حوزه معنی‌شناسی، زبان شناسی شناختی، نشانه‌شناسی، مطالعات گویشی و دستور زبان فارسی است. او دکترای خود را در رشته زبان شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ کرده است و هم‌اکنون مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است.
«چراغ مطالعه» در هر قسمت از فصل نخست خود، میزبان یکی از نویسندگان شهیر ایرانی خواهد بود و با آن‌ها درباره‌ی کتاب‌هایشان به گفت‌و‌گو خواهد نشست. کوروش علیانی، نویسنده، پژوهشگر و زبان‌شناس اجرای این مجموعه گفت‌و‌گوها را بر عهده خواهد داشت.
«چراغ مطالعه» در 20 قسمت با تهیه کنندگی «مرتضی روحانی» و «علی خواجه» در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تولید شده است. بازپخش این برنامه، یکشنبه‌ها ساعت 10 و دوشنبه‌ها ساعت 13 بر روی آنتن خواهد رفت.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها