همراه با برایان کاکس در «نیروهای طبیعت» هرشب ساعت 22 از شبکه چهار سیما

تاریخ انتشار: شنبه 25 آبان 1398
مجموعه مستند چهار قسمتی «نیروهای طبیعت» از امشب (25 آبان) ساعت 22 روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.
تعداد بازدید: 1284

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، مستند «نیروهای طبیعت» سریالی مستند محصول سال 2016 است که فیزیکدانی به نام برایان کاکس، مجری این مستند است.
پروفسور کاکس برخی از تماشایی ترین چشم‌اندازها را بر اساس درک عمیق ما از جهان هستی مورد بررسی قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که زیبایی‌هایی سیاره زمین بر اثر نیروهای طبیعی بوجود آمده اند. در این مجموعه برنامه‌ی خیره‌ کننده و جذاب به سراسر زمین سفر می‌کنیم تا رازهایی را که در پشت عجایب، زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعت سیاره‌ی ما پنهان است کشف کنیم و ببینیم ساز و کار جهان ما چگونه است. ترکیبی عالی و منحصربه‌فرد از علم روز و پیشرفته‌ترین تکنیک‌های تهیه‌ی فیلم که در آن به ساده‌ترین پرسش‌ها درباره‌ی سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم پاسخ خواهد داد؛ در این برنامه‌ی دیدنی و جذاب با نیروهایی آشنا می‌شویم که جهان ما را زنده و پویا نگاه می‌دارند.
در این مستند، برایان نشان می‌دهد که شکل‌های متنوع موجود در طبیعت، گوشه‌ای از قوانین حاکم بر آن را به تصویر می‌کشند. او در سفر به کشور اسپانیا مشاهده می‌کند که صدها نفر برای احداث بلندترین برج انسانی جهان، به یکدیگر ملحق می‌شوند.
در قسمتی دیگر، در این مستند، پروفسور برایان کاکس، داستان حماسی سیاره زمین در فضای بی‌کران را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این برنامه، او با یک جت جنگی فوق سری به هوا پرواز می‌کند تا از سرعت حرکت وضعی زمین پیشی بگیرد و بدین ترتیب، زمان را به عقب باز گرداند. در کشور برزیل، یک موج بسیار عظیم با بالا آوردن سطح آب رودخانه آمازون، شگفتی به بار می‌آورد.
پروفسور کاکس در قسمت دیگری از این مجموعه نشان می‌دهد که گوگرد خالص بعنوان یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده سیاره زمین، نقش مهمی را در حیات موجودات این سیاره ایفا می‌کند. ناگفته نماند که این ماده، در مرکز یک کوه آتشفشان فعال در کشور اندونزی یافت می‌شود. در اعماق غاری واقع در جمهوری دومینیکن، دنیایی شگفت‌انگیز نهفته است.
در قسمتی دیگر پروفسور کاکس به ایرلند سفر می‌کند. در این کشور، شکوه و زیبایی یک رنگین کمان قمری، رنگ‌های تشکیل دهنده جهان پیرامون ما را به نمایش در می‌آورد. پروفسور کاکس برای توضیح در مورد علت درخشش خورشید، از یک کوه آتشفشان بازدید می‌کند. او در این ناحیه، چگونگی تغییر شکل دشت‌های سرنگتی بر اثر تابش نور خورشید را مورد بررسی قرار می‌دهد.
گفتنی است واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما که هر شب ساعت 22 یک مستند تماشایی را در قالب «چهارسوی علم» روی آنتن می برد برای روز چهارشنبه 29 آبان ماه مستند «سرزمین گدازه ها» را برای پخش در نظر گرفته است.
در مجمع الجزایر هاوایی مجموعه ای از آتشفشان های فعال وجود دارند که بطور مستمر ماگمای مذاب را در زیست بوم اطرافشان رها می کنند. ساکنین منطقه راهی برای سازش با شرایط یافته اند اما این مکان بسیار مورد توجه عموم قرار دارد. در این برنامه گروه تحقیقی به بررسی شرایط مواد مذاب در منطقه می پردازند...

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها