واکاوی سینمای دینی در «شب سینما»

تاریخ انتشار: چهار شنبه 9 آبان 1397
«سینمای دینی» و ارتباط «دین و سینما» مسئله مورد بحث در شب سینمایی «شب های هنر» امشب می باشد.
تعداد بازدید: 102

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: در شب سینمایی«شب های هنر» که مسعود فراستی اجرای آن را بر عهده دارد، چهارشنبه شب ارتباط دین و سینما با حضور سید علی رحمانی عضو هیئت علمی دانشگاه هنر، می پردازد.
آثاری همچون ژاندارک درایر، تعصب گریفیث، برگمان، پازولینی و ... می توانند در مضامین و مسائلی آشکار یا نیمه پنهان زیر سایه سینمای دینی و سینمایی که نسبتی با دین دارد قرار بگیرند. اما هر چه هست، عبور از دالان مفاهیم مذهبی اثر سینمایی را در زمره این اصطلاح ناهماهنگ، پیچیده و گاه واضح قرار می دهد یعنی سینمای دینی. به همین سبب است که سینما چه در نقد دین و چه در مدح آن می تواند سینمایی در نسبت با موضوع یا مسائل دین باشد و از این منظر، و زیر شاخه های مباحث دینی مورد تحلیل و واکاوی قرار گیرد.
بنابر این گزارش از سوی دیگر می توان بسیاری از فیلمسازان را نام برد که به شخصیت های دینی و نه سوژه های دینی پرداخته اند. فیلمسازانی نظیر عقاد با الرساله یا محمد رسول الله.این دسته از فیلم ها هم در زمره آثار تاریخی قرار می گیرند که می توان از نگاه تاریخ به آنها نگریست و هم در زمره فیلم هایی که شخصیت های مذهبی را واکاوی و بازنمایی می کنند.
«شب های هنر» » به تهیه کنندگی سلمان وکیلی، محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است و شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود و هر هفته به یکی از مسائل و مفاهیم تخصصی سینما می پردازد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها