هنرمندان در شبکه چهار «راویان عشق» می شوند

تاریخ انتشار: یک شنبه 21 آبان 1396
برنامه جدید « راویان عشق» به تهیه کنندگی ناهید دل آگاه که در 15 قسمت 30 دقیقه ای به صورت موضوعی به وقایع عاشورا از زبان هنرمندان می‌پردازد. این برنامه هر روز ساعت 16 و 50 دقیقه از شبکه دانایی پخش می شود.
تعداد بازدید: 110


ناهید دل آگاه در «راویان عشق» تلاش کرده است تا در قالب و ساختاری جدید، قیام عاشورا و حماسه بزرگ حسینی را به صورت موضوعی مورد توجه قراردهد و در هر قسمت به سراغ 5 الی هفت هنر مند در حوزه های مختلف هنری اعم از بازیگری، کارگردانی، انیمیشن، تعزیه خوانی، نقاشی، ادبیات، شعر و هنرهای تجسمی رفته است و با آنها در خصوص آثارشان در زمینه عاشورا و قیام امام حسین (ع) به گفتگو می پردازد.
این تهیه کننده تئاتر، سینما و تلویزیون در جدید ترین اثر خود تلاش کرده است تا در فضایی متفاوت و به دور از استودیو و بدون استفاده از مجری و کارشناس ثابت در برنامه، هنرمندان را روبروی دوربین «راویان عشق» بنشاند و روایت آنها از آثار عاشوراییشان را به تصویر بکشد.
تصویربرداری این مجموعه به نسبت موضوع، میهمانان و هنر آنها در فضاهای مختلفی همچون رواق فیروزه‌ای مجموعه امام رضا (ع) در میدان امام حسین(ع)، فرهنگسرای نیاوران، کاخ سعدآباد، حسینیه حصار خروان شهر قزوین و ... انجام شده است.
از جمله شخصیت های شناخته شده ای که این برنامه به سراغ آنها رفته است می توان به امین زندگانی با ایفای نقش مسلم بن عقیل در مجموعه «مختارنامه»، انوش معظمی با ایفای نقش حرمله در سریال داوود میرباقری، استاد محمود فرشچیان خالق اثر عاشورا، مجتبی فرآورده، بهروز رضوی، امیرحسین مدرس، سید محسن هاشمی تعزیه گردان، حسن روح الامین نقاش، عبدالحمید قدیریان نقاش، عطیه غبیشاوی، دکتر محمد عارف نمایش نامه نویس و ... اشاره کرد.
« بیعت تا هجرت امام حسین (ع)» مسلم بن عیقل، طفلان مسلم، حضرت رقیه (س)، حضرت حر، حضرت عبدالله بن الحسن(ع)، حضرت قاسم (ع)، حضرت علی اصغر (ع)، حضرت علی اکبر(ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، امام حسین (ع)، حرکت کاروان اسرا، ورود کاروان اسرا و سخنرانی حضرت زینب(س) عناوین قسمت های این مجموعه را تشکیل می دهد و در هر بخش با هنرمندان مرتبط با موضوع برنامه گفتگو می کند؛ به عنوان مثال برای بخش مربوط با شخصیت مسلم‌ بن عقیل به سراغ امین زندگانی بازیگر نقش حضرت مسلم رفته است و یا در بخش مربوط با حضرت علی اصغر (ع) با انوش معظمی بازیگر نقش حرمله، امیرحسین مدرس و هومن پوراشرف نقال نوجوان گفتگو کرده است. در بخش مربوط با شخصیت حضرت قاسم (ع) با علی مطهری درباره کتاب حماسه حسینی نوشته شهید مطهری گفتگو شده و در بخش مرتبط با شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) با مهدی رسولی نویسنده و کارگردان، سیاوش طهمورث و اسماعیل فلاح پور مصاحبه شده است.
در بخش مربوط به «حرکت کاروان اسرا» به نمایش «خورشید کاروان» نمایشی که بیست و هفت سال است در ایام محرم و صفر روی صحنه می‌رود و در کشورهایی از جمله انگلیس، هلند، امارات و شهرهای مختلف ایران اجرا شده می پردازد. در این قسمت دوربین «راویان عشق» به سراغ نویسنده، کارگردان و بازیگران این اثر رفته و با آنها گفتگو می کند.
ناهید دل آگاه در این مجموعه با دو کارگردان خوش ذوق و جوان به نام های روناک جعفری و ارغوان تجلی منش همکاری داشته است، روناک جعفری مستندساز سینما و تلویزیون که کارگردانی 9 قسمت از این مجموعه 15 قسمتی را بر عهده داشته است، در کارنامه خود پیش از این کارگردانی آثاردیگری چون «تعزیه عشق» و «روزی که زمان ایستاد» و فیلم داستانی «بدل» را دارد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها