دکتر منوچهر منطقی در گفتگوی زنده شبکه چهار سیما گفت : کاربردی شدن فناوری‌های فضایی در کشاورزی و محیط‌ زیست

تاریخ انتشار: دو شنبه 15 بهمن 1397
تعداد بازدید: 230


مجله صبحگاهی «طلوع» صبح یکشنبه (14 بهمن ماه) میزبان  دکتر منوچهر منطقی _ رئیس ستاد فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته  بود و مجریان برنامه اعظم کریمی و محمد امرایی با وی درخصوص پیشرفت های ایران در زمینه فناوری فضایی به گفتگو پرداختند .
رئیس ستاد فناوری فضایی خبرداد : دراین ستاد، تحقیقات و ساخت ماهواره ها  از فاز تحقیقاتی خارج و وارد فاز عملیاتی شده ایم .
وی افزود : در دهه ای که گذشت در حوزه فناوری فضایی دو رخ داد مهم اتفاق افتاد : یکی از این رخداد ها ایران را به سمت نمایش فناوری فضایی برده و به نوعی وارد بخش اقتصادی و زندگی مردم شده است .همچنین ماهواره های سیمرغ ، پیام ساخته شده و ماهواره های جدید در حال ساخت هستند .
و اما گام دوم : اقتصاد فضا است که از سال ۱۳۹۶ دراین زمینه برنامه ریزی شده است و در بخش کشاورزی عملیاتی شده ، دربخش مدیریت بحران در حال کارهای مقدماتی هستیم .
دکتر منطقی از کاربردهای فناوری فضایی ناوبری گفت : در بخش ارتباطات ، در حوزه ناوبری که دراین حوزه با بیمه ها در حال همکاری هستیم تا بتوانیم سنجش از راه دور و رصد خودروهارا ممکن کنیم .
وی ادامه داد : در آینده ای نزدیک اکثر پهبادها به بخش تجاری می آیند و امروزه از این پهبادها در سلامت و پزشکی استفاده میشود .
سازمان ملل متحد مجموعه ای به عنوان کپولوس مصوب کرده است که توسط مجوز از این مجموعه تمام کشورها میتوانند برای مدت معین شده ۳سال ماهواره های خودرا در مکان هایی معین شده قراردهند .این مجموعه از برنامه ریزی برای مستقر شدن چند هزارماهواره در مداری مشخص خبرداده است .
برنامه «طلوع» به تهیه کنندگی علی خسروی مجله تصویری ای است که تلاش می کند تا  بیننده را روی سبک زندگی اش به تامل وا دارد. این برنامه محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است که از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8  به صورت زنده از برج میلاد تهران به روی آنتن می رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها