صحبت های روسای دانشگاه های تهران و علم و صنعت در برنامه صبحگاهی شبکه 4:

تاریخ انتشار: دو شنبه 15 بهمن 1397
تعداد بازدید: 84



خوابگاه های دانشگاه تهران کانون فعالیت ها علیه رژیم شاه / دانشگاه علم و صنعت اولین دانشگاه آموزش محور بعد از انقلاب اسلامی / افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه علم‌وصنعت

مجله صبحگاهی «طلوع» به مناسبت ایام دهه فجر این هفته  میزبان روسای دانشگاه های  تهران و علم و صنعت بود و با آنها در خصوص فعالیت ها و دستاوردهای این دانشگاه ها به گفتگو پرداخت.
به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: دکتر نیلی در این برنامه از نقش مهم دانشگاه تهران در دوران  انقلاب اسلامی گفت و یادآور شد: دانشگاه تهران کانون بسیاری از فعالیت ها در زمان انقلاب بوده است و به عنوان نیروی محرکه در جامعه عمل کرده است و خوابگاه های دانشگاه تهران کانون فعالیت ها علیه رژیم شاه بوده است .
دکتر نیلی از دستاوردهای دانشگاه تهران در چهل سال انقلاب اسلامی چنین گفت : دانشگاه تهران رئیس اتحادیه «IUAp» است که ۱۵۰ دانشگاه کشور درآن عضو هستند .این دانشگاه جزء برد «IAU» بزرگترین تشکل دانشگاهی دنیاست .
دکتر نیلی بیان کرد : دانشگاه تهران به عنوان محور توسعه پایدار در حوزه آب بین دانشگاه های دنیا ، از لحاظ انتشار مقالات دررده شانزدهم است و ۲۳دانشگاه از ایران جزء ۱۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا قراردارند .
دکترمحمود نیلی رئیس دانشگاه تهران از هدف های دانشگاه تهران در برنامه ۵ساله خبرداد :ارتقای جایگاه بین المللی ، کارآفرینی ، اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی جزء اهداف دانشگاه تهران است .
دکتر ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در خصوص تفاوت دانشگاه ها دراین چهل سال اظهار کرد : امروزه دانشگاه های نسل سوم و چهارم از حوزه آموزش به سمت پژوهش و فناوری و کارآفرینی حرکت کردند و در بخش حرکت های اجتماعی پایه فکری دانشجویان بعد از انقلاب اسلامی برمبنای اصول و مبانی اسلامی شکل می گیرد .
وی افزود : دانشگاه علم و صنعت با ۹۰سال قدمت به عنوان دانشگاه آموزش محور بعد از انقلاب اسلامی و دراین چهل سال به سمت فناور بودن و کارآفرینی رفته است .
دکتر ذاکری از افتتاح مرکز نوآوری و فناوری در دانشگاه علم و صنعت خبرداد : این مرکز مکانی برای تبادل  افکار و ارائه ایده های نو و خلاقانه است و در مقابل این ایده های دانشجویان ، شرکت هایی وجوددارند که از آن ها استفاده نموده و باعث اشتغال بین جوانان و دانشجویان می شوند .
دکتر ذاکری خاطر نشان کرد : دانشگاه علم و صنعت جزء اولین دانشگاه های دنیا در حوزه برنامه های راهبردی بلند مدت است .به تازگی دانشکده مهندسی پیشرفت را به این دانشگاه افزودیم و هدف از افتتاح این دانشکده اضافه نمودن گرایش های جدید رشته ای و پیشرفت کشور در حوزه اقتصاد و مهندسی است .
دکتر ذاکری بیان کرد : دانشگاه علم و صنعت اولین پرتاب ماهواره رادر سال ۱۳۹۰ با عنوان ماهواره بومی به فضا فرستاد و این ماهواره به درستی در مدار قرار گرفت و اطلاعات پیشبینی شده به ایستگاه ها ارسال شد .
رئیس دانشگاه علم و صنعت از پرتاب اولین ماهواره نوید علم و معرفت خبرداد : این ماهواره به طور کامل توسط دانشجویان دانشگاه طراحی ، ساخته و پرتاب شده است .
وی از قرارداد با سازمان فناوری فضایی گفت که در حال آماده سازی برای پرتاب ماهواره سوم هستند .
برنامه «طلوع» به تهیه کنندگی علی خسروی محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است که از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 9 و پانزده دقیقه  به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها