برنامه «زاویه» پاسخ می دهد: کار ویژه دانشگاه برای حل مسائل جامعه ایرانی چیست؟

تاریخ انتشار: چهار شنبه 16 اسفند 1396
مناظره زنده تلویزیونی شبکه چهار سیما امشب با حضور معاون سیاستگذاری وبرنامه ریزی نقشه جامع علمی کشور و روسای دانشگاه ها به روی آنتن می رود.
تعداد بازدید: 87

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما:مجله علوم انسانی «زاویه» امشب (16 اسفند ماه) با حضور چهار کارشناس قصد دارد تا به این سوال پاسخ دهد که کار ویژه دانشگاه برای حل مسائل جامعه ایرانی چیست؟

بنابراین گزارش، عبدالله صلواتی مجری «زاویه» دراین برنامه میزبان سید محمدتقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس، محمود نیلی احمدآبادی ریاست دانشگاه تهران، دکترحسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی و ناصرباقری مقدم معاون سیاستگذاری وبرنامه ریزی نقشه جامع علمی کشور می شود.

بیکاری، ناامیدی، اعتیاد، فقر، بحران های زیست محیطی از قبیل آب و ریزگرد ونیز تهاجم فرهنگی و ... از جمله معضلاتی هستند که از زبان نخبگان کشور مطرح و شنیده می شود که بنا بر نظر برخی جامعه شناسان جامعه را دچار بی تفاوتی نخبگانی کرده است.

آیا دانشگاه به عنوان یک نهاد اجتماعی می تواند سیستمی به مسائل ورود و آن ها را حل کند؟ و آیا دانشگاه برای حل مسائل کارویژه­ای دارد؟ آیا دانشگاه ملزومات لازم و استقلال کافی را در این زمینه دارد؟ یا صرفا رسالت دانشگاه پرداختن به مسائل انتزاعی و تئوریک و انجام صرف وظایف آموزشی است تا پرداختن جدی به مسائل عینی؟ رویکرد مدیران در جامعه برای حل مسائل و بحران ها از طریق دانشگاه ها چیست؟«زاویه» امشب در صدد است تا با حضور کارشناسان به این سوالات پاسخ دهد .

بنابراین گزارش، «زاویه» به تهیه کنندگی حسین مروی تنها برنامه تخصصی تلویزیون در حوزه علوم انسانی است که به صورت مناظره‌ برگزار می‌شود و به صورت هفتگی چهارشنبه ها ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت 14:30 بازپخش می شود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها