روایت هزار سال تنفس ایرانیان در «هزاره شعر» فارسی

تاریخ انتشار: سه شنبه 14 تیر 1401
«هزاره شعر» عنوان مجله شبانه و ادبی شبکه چهار است که با طراحی جدید، یکشنبه تا چهارشنبۀ میهمان خانه‌های شماست.
تعداد بازدید: 181

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، مجری‌کارشناس این برنامه، دکتر«رشید کاکاوند»  شاعر و ترانه‌سرایی نام آشناست که با صدای او در رادیو خاطره‌ها داریم. کاکاوند در هر قسمت از هزارۀ شعر، با یکی از اساتید برجستۀ حوزۀ شعر و ادبیات فارسی، به گفتگو می‌نشیند و صفحه‌هایی از کتابِ «هزارسال شعر فارسی» را ورق می‌زند. 
در این فصل، علاوه بر پرداختن به شاعران بزرگی چون خیام، سنایی و نظامی با حضور پژوهشگران و استادان ادبیات، در بخش‌های متنوع دیگری با شعر فارسی همنشین می‌شویم و لذت می‌بریم.
سعدی‌خوانی غلامرضا طریقی، حافظ‌خوانی لیلا کردبچه، بررسی شعر معاصر با بیان حمیدرضا شکارسری، بررسی ترانه‌های ماندگار قرن گذشته با عبدالجبار کاکایی، تفرج در شعر طنز با  اکبر اکسیر و گفتگوی اندیشه‌ای با میثاق امیرفجر دربارۀ ادبیات، میزهای گفتگویی هستند که هرکدام هفته‌ای یک یا دو نوبت، در کنار میز گفتگوی اصلی پیشکش نگاه شما می‌شوند.  گلاره عباسی هم با خوانش شعر معاصر، به هزارۀ شعر پیوسته‌اند.

این برنامه به تهیه کنندگی «مجید غفاری» و کارگردانی «سیدجواد حسینی» ساخته شده است و از ابتدای فصل تابستان، از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 روی آنتن شبکۀ چهار می رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها