توصیه علما به تماشای «زندگی پس از زندگی»

تاریخ انتشار: دو شنبه 5 اردیبهشت 1401
مجموعه «زندگی پس از زندگی» با اجرای عباس موزون یکی از ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان سیما است که با استقبال گسترده ای مواجه شده است.
تعداد بازدید: 2994

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، « زندگی پس از زندگی» ویژه برنامه رمضانی شبکه چهار سیما است که هر روز به مدت یک ساعت در لحظات ملکوتی نزدیک به افطار از تلویزیون پخش شده و توانسته محبوبیت خاصی را چه در میان بینندگان و چه مسئولین و علماکسب کند.
در ادامه نظر برخی از علما و مسئولین درخصوص این ویژه برنامه تلویزیونی آمده است:
آیت الله مهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان و حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی امام جمعه ایلام از جمله علمایی هستند که از تولید و پخش « زندگی پس از زندگی» تشکر و توصیه به تماشای آن کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار امام جمعه ایلام از « زندگی پس از زندگی» به عنوان  یک درس آموزنده و اثر گذار برای همه انسان ها یاد کرده است.

آیت الله مهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان با توصیه بر تماشای برنامه «زندگی پس از زندگی» یادآورشد: همه انسان ها به آمرزش و مغفرت احتیاج دارند زیرا طعم مرگ را همه می چشند و در اینجا تقوا می تواند مایه آمرزش باشد.

حبیب‌الله بابایی، عضو هیئت‌علمی و مدیر گروه مطالعات تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در توییتی از « زندگی پس از زندگی» به عنوان فاخرترین برنامه ها برای توسعه فرهنگ "مرگ آگاهی" و "مرگ باوری" یادکرده است. او نوشت: اهمیت مرگ آگاهی فقط در ایجاد حس معنوی و حس بقا نیست بله کارکرد آن در ایجاد نظم معنوی و مهم تر در مواجهه با باورهای پوچی ناامیدی و بسندگی به دنیا سکولارسیم است.

حجت الاسلام محمدرضا زائری در سخنرانی خود در شب نوزدهم ماه رمضان گفته های یکی از تجربه گران در برنامه زندگی پس از زندگی را عنوان کرد و گفت: در یکی از قسمت های این برنامه شخص تجربه گر گفت من به یک پسر افغانستانی تند نگاه کردم و دلش لرزید و او در برزخ این ترس و دلهره او را حس کرده و یا حیوانی را آزار داده است بدنش تمام آن اذیت ها را در برزخ حس کرده است.

آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر ونماینده ولی فقیه در استان بوشهر در گفت: « زندگی پس از زندگی» مکاشفه بزرگ فرادنیایی انسان گرفتار در عالم ماده است. فی الواقع عالم غیب، عالم حقیقت است واین عالم دارالمجاز است در برابر عالم غیب. براساس منابع دینی که به دست ما رسیده است، این تجارب مورد تایید است. آنچنان که آیات و روایات فراوانی در این باره وجود دارد و حوزه مطالعات عرفانی و فلسفی متکفل بیان بخشی از این رموز عالم غیب است.

همچنین آیت الله جاودان استاد اخلاق،آیت الله فیاضی استاد فلسفه اسلامی، آیت الله تحریری استاد اخلاق و عرفان و حجت الاسلام خسروپناه استاد فلسفه از دیگر علمایی هستند که درخصوص این برنامه تلویزیونی صحبت کرده اند.

گفتنی است عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،نیز طی نامه‌ای از رییس سازمان صدا و سیما برای پخش  برنامه زندگی پس از زندگی تشکر و قدردانی کرده است.

حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگى مجلس نیز، در نامه ای به رئیس صدا و سیما یادآور شد که این روزها فصل جدید برنامه زندگی پس از زندگی درحال پخش است و این برنامه توانسته به خوبی اهمیت معاد و ضرورت یاد مرگ را در ساختار یک برنامه تلویزیونی بیان کند و بر اساس اخبار و گزارش های واصله این نوع محتوا، تاثیر قابل توجهی نیز در سطح جامعه داشته است.
برنامه « زندگی پس از زندگی» امسال نیز با ایده‌ای جذاب و بکر و هزینه‌ای بسیار پایین‌تر نسبت به بسیاری از برنامه‌ها توانست محبوبیت بسیاری پیدا کند و در صدر برنامه های پربیننده افطار سیما قرار بگیرد.

علاوه بر لطف و نظر بزرگان علم و دین، اقشار مختلف مردم در فضای مجازی و گروه های اجتماعی با رویکردهای مختلف به بررسی این برنامه پرداخته اند، علاوه بر تمامی واکنش های مثبت به این برنامه، رویکردهای انقادی نیز وجود داشته که شبکه چهار سیما و برنامه های تولیدی این شبکه، تا کنون از آنها استقبال کرده و خواهد کرد چرا که برای ارتقای کیفی و محتوایی برنامه ها به هردو گنجینه نیاز است.
«زندگی پس از زندگی» یک مجموعه دیدنی است که به بیان تجربیات مرگ موقت افرادی می‌پردازد که در شرایط مرگ کلینیکی و یا خروج موقت روح از جسم قرار گرفته‌اند. این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان هرشب ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه چهار پخش می شود و تکرار آن نیز ساعت ۲۳:۴۰ همان روز و ۱۲ روز بعد پخش خواهد بود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها