پخش فیلم مستند « ایستاده در چهار راه فرهنگ و تاریخ» از شبکه۴

تاریخ انتشار: دو شنبه 27 دی 1400
زندگی حرفه ای استاد شهرام اقبال زاده از قاب «حکایت دل» شبکه چهار سیما، دوشنبه بیست و هفتم دیماه پخش خواهد شد.
تعداد بازدید: 156

به گزارش روابط عمومی برنامه ، فیلم مستند « ایستاده در چهار راه فرهنگ و تاریخ » به زندگی استاد شهرام اقبال زاده، استاد ومترجم،نویسنده،پژوهشگر،منتقد و کارشناس کتاب و ادبیات کودک و نوجوان ، اختصاص دارد‌.
شهرام اقبال زاده، مترجم، نویسنده، ویراستار و منتقد ادبیات کودک و نوجوان در سال ۱۳۳۳ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. او دانش‌آموخته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه تهران است. شهرام اقبال زاده فعالیت ادبی خود را با انتشار مقالاتی دربارهٔ ادبیات به ویژه ادبیات کودک و نوجوان در مطبوعات شروع کرد و با عضویت در نهادهای ادبی مانندانجمن نویسندگان کودک و نوجوان، و شورای کتاب کودک گسترش داد. او دو دوره عضو هیئت مدیرهٔ انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، و دبیر و سخنگوی آن بوده‌است. همچنین اوعضو شورای مدیریت دو گروه از انجمن جامعه شناسی ایران؛ شورای مدیریت جامعه شناسی هنر و شورای مدیریت جامعه شناسی کودکی است.
در دوره فعالیت های خود، او عضو کمیته جوایز و کمیته بین‌الملل شورای کتاب کودک و دو دوره عضو هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و یک دوره دبیر و سخنگوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و عضو شورای نظری و پژوهشی، همچنین شورای تخصصی ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است.
اقبال زاده لوح تقدیرهای گوناگون از نهادهای مختلف دریافت کرده است.
نقد تطبیقی او بر ترجمه های مختلف شازده کوچولو سنت اگزوپری، در دوره چهارم جشنواره نقد ، به عنوان نقد برتر سال کشور انتخاب شد.

مجموعه مستند «حکایت دل» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیماست که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عالیقدر عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد.

زمان پخش: دوشنبه ساعت۲۱ شبکه چهار
بازپخش: سه شنبه ساعت ۱۴و جمعه حوالی ظهر 
کارگردان بیژن شکرریز
تهیه کننده علیرضا حسینی
مدیرفیلمبرداری جواد صفا
مشاور علمی دکتر شهین اعوانی
پژوهشگر  و طراح سوال محبوبه کلانتری
تدوینگر  راضیه فرمانی
مدیر روابط عمومی و تبلیغات فضای مجازی  سمیرا فراهانی
صدابردار کاظم بیتاری، فریال خزایی
مدیرتولید حمیدرضا سهرابی
عکاس فهیمه حسینی
برنامه ریز  نگارنباتی
ساخت تیتراژ و گرافیست
حمید حسینی
دستیارکارگردان محمد میرمعصومی
دستیاران نور و تصویر حمید رحمتی، مهدی نیلوفری

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها