بررسی «سرعت» از زمین تا آسمان در چهار سوی علم

تاریخ انتشار: شنبه 13 آذر 1400
مجموعه مستند چهار قسمتی «سرعت - Speed» در قالب برنامه "چهارسوی علم" از امشب ۱۳ آذرماه ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما پخش می شود.
تعداد بازدید: 199 دریافت فیلم

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، این مجموعه مستند که تولید سال ۲۰۱۹ شرکت Arrow media است، وسایل نقلیه پیشرفته در جهان و چگونگی دستیابی انسان به سرعت بالا را بررسی می‌کند.
در اپیزود اول با عنوان «آن سوی اقیانوس ها»، انقلاب صنعتی و حرکت کشتی ها با موتورهای سریعتر و نوآوری هایی که امکان سفر سریعتر اقیانوسی را فراهم کردند، شاهد خواهیم بود.
در اپیزود دوم «آن سوی قاره ها»، نوآوری های جدید در زمینه ساخت اتومبیل های بدون راننده و قطارهای سریع السیر مانند قطار تندرو ژاپن، فناوری "هایپرلوپ یک" که نوع جدیدی از سیستم حمل و نقل است، خودروی پرنده و ... را خواهیم دید.

اپیزود سوم «به سوی آسمان ها» نیز به پیشرفت در هواپیمایی با نوآورترین آزمایشگاهای تحقیق و توسعه جهان و همچنین بازنگری اساسی در طراحی هواپیما اختصاص دارد.

و در اپیزود چهارم یعنی «به سوی فضا»، کاوش در فضا و سفرهای فضایی با سرعت بالا، ساخت راکت نسل جدید، ساخت موشک ساترن 5 ، رباتهای کاوشگر، سیاه چاله و کرم چاله و ... را شاهد هستیم.
سه قسمت مستند «سرعت» ، ۱۳ تا ۱۵ آذر، ساعت ۲۲ و قسمت پایانی آن شنبه ۲۰ آذر پخش می شود.
مجموعه "چهارسوی علم" به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما، از شنبه تا دوشنبه هر شب ساعت ۲۲ پخش و  روز بعد در ساعت های ۲ بامداد، ۷ و ۱۵  تکرار می شود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها