ویژه برنامه های شبکه چهار سیما در عید سعید فطر اعلام شد

تاریخ انتشار: چهار شنبه 22 اردیبهشت 1400
برنامه سوره و زندگی پس از زندگی ، نغمه ها ویژه عید فطر ، سینمایی جدید فرار از زندان پرتوریا ، مستند اخرین شکارچی عسل، سخنرانی استاد الهی قمشه ای ویژه عید فطر تدارک دیده شده اند.
تعداد بازدید: 560 دریافت فیلم

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، سینمایی جدید «فرار از زندان پرتوریا»  با نام اصلی: (Escape from Pretoria)

 فیلمی در ژانر مهیج محصول ۲۰۲۰ به کارگردانی فرانسیس اناناست که برای اولین بار از تلویزیون و از شبکه چهار سیما، روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ از قاب فیلمخانه این شبکه پخش خواهد شد.

 فیلم بر اساس داستان واقعی فرار چند زندانی سیاسی از آفریقای جنوبی تحت حاکمیت آپارتاید در سال ۱۹۷۹ میلادی می‌باشد. داستان این فرار را تیم جنکین یکی از این زندانیان در سال ۲۰۰۳ منتشر کرده است. دنیل ردکلیف، دنیل وبر و ایان هارت در این فرار از پرتوریا به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

 مستند " آخرین شکارچی عسل (با نام اصلی the last honey hunter )

 

نوعی عسل وحشی و کمیاب دارویی، از کندوهای بزرگترین زنبور عسل جهان، در روستای کوچکی به نام (سعدی) که در دره دور افتاده کوه های هیمالیای نپال قرار دارد، برداشت می شود، که به دلیل خواصش، گران قیمت ترین عسل جهان نام گرفته است.

این مستند به باورهای مردم این روستا درخصوص برداشت این عسل خاص و زندگی ( مائول دان رای) یکی از برداشت کنندگان این عسل می پردازد.

این فیلم ۳۷ دقیقه ای، تولید سال ۲۰۱۷ نشنال جئوگرافی و تلویزیون ملی نپال است که در جشنواره های متعددی، جوایز مختلفی از نگاه مخاطبان دریافت کرده است.

بوم نگاری از یکی از مناطق خاص جهان به همراه فرم و ساختار روایی و حرفه ای ، جذابیت خاصی به آن داده است.

آخرین شکارچی عسل، همزمان با عید سعید فطر، روزجمعه، ۲۴ اسفند، ساعت ۲۲:۲۰  از شبکه چهار پخش خواهد شد.

 

مجله موسیقیایی نغمه ها کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما و تهیه کنندگی حبیب الله ذولفقاری،  با حال و هوای عیدانه به زندگی استاد جواد لشگری می پردازد .

این برنامه جمعه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۱۱:۳۰ روانه آنتن خواهد شد.

 

سخنرانی استاد الهی قمشه ای با موضوع «منجی بشریت در  فرهنگ جهانی» نیز شنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱ بامداد و ۱۲ ظهر همان روز تقدیم علاقمندان و دوستداران ایشان خواهد شد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها