گفتگوی زنده شبکه چهار برای «ضرورت شبکه ملی اطلاعات؛ موانع و ظرفیتها»

تاریخ انتشار: چهار شنبه 20 آذر 1398
مجله سیاسی «رودرو» امروز چهارشنبه 20 آذر ماه به ضرورت «راه اندازی شبکه ملی اطلاعات» اختصاص یافته است.
تعداد بازدید: 341

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این گفتگوی زنده که امروز ساعت 19 از شبکه چهار سیما پخش می شود، دکترمراد عنادی مجری کارشناس برنامه میزبان دو استاد دانشگاه آقایان دکتر حسین نوری خواه و دکتر روح الله مومن نسب می شود.
شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت ملی، فرصتی برای توسعه شبکه زیرساخت امن و پایدار ملی است، که در برخی از کشورهای جهان برای ارتقای امنیت و توان بهره‌برداری از اینترنت و فضای مجازی ایجاد شده است. کشورهایی مانند کره‌جنوبی، هند، روسیه، چین، برزیل و کویت با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات توانسته‌اند ضمن حفظ ارتباط اینترنتی عادی با جهان، اینترنت پرسرعت و ارزانی را به کاربران داخلی خود عرضه کنند. 
در کشور ما ایده اولیه شبکه ملی اطلاعات در سال ۸۴ در وزارت ارتباطات مطرح شد و بنا بود این برنامه تا سال 1395 به بهره‌برداری برسد، اما به علت تاخیرهای مکرر تا کنون تنها نسخه اولیه آن افتتاح شد، و اکنون با گذشت 14 سال همچنان فضای ارتباطات اینترنتی کشور از یک شبکه ملی امن و پایدار محروم است. 
برنامه رودرروی این هفته بنا دارد تا به بررسی اهداف، ابعاد و الزامات راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و موانع و چالش‌های پیش‌روی آن بپردازد.
«رودرو» به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و چهارشنبه ها ساعت 19 به صورت زنده روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها