گفتگوی سیاسی شبکه چهار برای «ابعاد جدید جنگ تجاری آمریکا با چین و اروپا»

تاریخ انتشار: چهار شنبه 13 آذر 1398
مجله زنده «رودرو» امروز 13 آذرماه به ابعاد جدید جنگ تجاری آمریکا با چین و اروپا می پردازد.
تعداد بازدید: 233

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، گفتگوی زنده تلویزیونی «رودررو» امروز ساعت 19 آخرین تحولات جنگ تجاری امریکا – چین، روند مذاکرات اقتصادی دو طرف و تاثیر مناقشات امنیتی و سیاسی پکن – واشنگتن بر روند مذاکرات تجاری را بررسی می کند.
در این برنامه دکتر عنادی مجری کارشناس میزبان دکتر مجید شاکری (کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه) و تيرداد احمدي (اقتصاددان و استاد دانشگاه) می شود.
به رغم تکاپوی امریکا و چین برای کاستن سطح تنش‌ها در جنگ تجاری، مناقشات امنیتی دو طرف این هفته بار دیگر بالا گرفت، و پکن در تلافی تصویب قانون حقوق بشری امریکا علیه چین، برخی سازمان‌های غیردولتی امریکا را مسئول آشوب در هنگ‌کنگ دانست و تحریم کرد، به گونه‌ای که برخی کارشناسان مدعی شدند که رایزنی برای عقد توافق تجاری امریکا - چین به علت تایید لایحه حقوق بشری هنگ‌کنگ متوقف شده است. 
این درحالی است که سه‌شنبه هفته گذشته، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت درحال نهایی کردن آخرین بندهای توافق تجاری با چین است. پیش از این هم ژی‌جی پینگ رئیس‌جمهوری چین درباره انعقاد توافق تجاری با آمریکا ابراز تمایل کرده بود. در این میان بازارها و فعالان اقتصادی جهان به ویژه در بازار طلا به شدت منتظر اعلام نتیجه نهایی مذاکرات تجاری چین و امریکا هستند، و این امر روند کاهشی قیمت را بر بازار جهانی طلا تحمیل کرده است. 
برای آگاهی بیشتر از این تحولات امروز ساعت 19 مخاطب برنامه «رودررو» شبکه چهار سیما باشید.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها