از «سقوط» جوئل شوماخر تا «بازی تقلید» مورتن تیلدام در «فیلم خانه» شبکه 4/ آغاز هفته جشنواره فیلم های شبکه 4 با یک فیلم جنایی

تاریخ انتشار: شنبه 9 شهریور 1398
سقوط، دوازده، حس ششم، به نام پدر، موجود، کلاه و بازی تقلید در جشنواره فیلم های سینمایی شبکه چهار سیما نمایش داده می شود.
تعداد بازدید: 487

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، « فیلم خانه»شبکه چهار هر روز ساعت 10:30روی آنتن می‌رود و روزانه یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته اند ازنگاه منتقدان و اهالی سینما، پخش می کند.
 سید علی روحانی، رامتین شهبازی،جواد طوسی،امیررضا نوری پرتو و خسرو نقیبی منتقدین این هفته «فیلم خانه» هستند که قرار است به نقد و تحلیل فیلم های سقوط، دوازده، حس ششم، به نام پدر، موجود، کلاه و بازی تقلید می پردازند.
در ادامه اطلاعات فیلم های سینمایی عنوان شده به همراه خلاصه داستان که قرار است از 9 تا 15شهریور در «فیلم خانه» به نمایش درآید آمده است:
فيلم سينمايي سقوط (faaling down) با بازي مايكل داگلاس روز شنبه 9 شهریور ماه در قالب برنامه «فیلم خانه» پخش مي‌شود. 
اين فيلم محصول مشترك دو كشور فرانسه و آمريكاست كه توسط جوئل شوماخر در سال 1993 كارگرداني شده است. فيلمنامه سقوط به قلم اب‌رو اسميت درباره يك مرد نظامي بيكار است كه نسبت به آنچه در سطح جامعه خود مي‌بيند حساس است و اين مسائل ذهن او را در اختيار خود گرفته‌اند. راهي كه او براي برخورد با اين مسائل در پيش مي‌گيرد، راهي غريب و خشونت آميز است. ويليام فوستر، شخصيت اصلي فيلم كه نقش آن را مايكل داگلاس بازي مي‌كند تنها چيزي كه مي‌خواهد اين است كه با آرامش به خانه‌اش برود و دخترش را در روز تولدش ملاقات كند. اما گويي همه چيز دست به دست هم داده تا برايش مشكل تراشي كند. رابرت دووال، باربارا هرشي، تيوزدي ولد، راشل تيكوتين، فردريك فارست، لوئيس اسميت، جوئي هوپ سينگر و ... ديگر بازيگراني هستند كه در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند. این فیلم در سال 1993، كانديد دريافت جايزه نخل طلا از جشنواره كن شده است.

«دوازده» فیلمی است به کارگردانی نیکیتا میخالکف در ژانر حادثه ای،این فیلم محصول سال 2007 سینمای روسیه است، سرگی ماکووتسکی و نیکیتا میخایلکف نیز ایفای نقش کرده اند. این فیلم روز یکشنبه از شبکه چهار پخش می شود.
خلاصه فیلم: جوانی اهل چچن را به خاطر قتل پدرخوانده روسی اش محاکمه می کنند. دوازده عضو هیات منصفه به تالار ورزشی یک دبیرستان می روند و در را به روی خود می بندند تا مشورت کنند و حکم نهایی را صادر کنند. به آنها گوشزد شده که تا وقتی مدرکی متقاعدکننده علیه متهم پیدا نشده، او بیگناه است. در رای گیری اولیه، یازده تن از اعضای هیات منصفه هر یک با دلایل خاص خود رای به محکومیت جوان می دهند...

«حس ششم» یک فیلم در ژانر فراطبیعی ترسناک به کارگردانی ام. نایت شیامالان محصول سال ۱۹۹۹ است. بازیگران اصلی فیلم بروس ویلیس و هالی جوئل آزمنت هستند.این فیلم نامزد شش جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال و بهترین کارگردانی سال شد. علاقه مندان به فیلم هایی در ژانر وحشت می توانند روز دوشنبه 11 شهریورماه از شبکه چهار سیما به تماشای این فیلم بنشینند.
خلاصه فیلم: فيلادلفيا مالكوم كرو، دكتر روانشناس، در خانه‌اش مورد تهيد يكي از بيمارانش قرار مي‌گيرد كه از شيوه مداوايش شكايت دارد. بيمار پس از آن كه كرو را هدف گلوله قرار مي‌دهد. چند ماه بعد كرو مداواي پسر بچه ای به نام كول سير را به عهده مي‌گيرد كه با مادرش زندگي مي‌كند...
«موجود» فیلمی آمریکایی در ژانر علمی-تخیلی و ترسناک به کارگردانی جان کارپنتر و نویسندگی بیل لنکستر و محصول سال ۱۹۸۲ میلادی است.این فیلم 12 شهریور پخش می شود.
خلاصه فیلم: در یک پایگاه تحقیقاتی در قطب، محققان پایگاه هلی کوپتری نوروژی را می بینند که در حال تیراندازی به یک سگ است. آنها از هلی کوپتر خارج شده و با محققان پایگاه نیز درگیر می شوند اما هلی کوپتر منفجر می شود و افراد نظامی داخل آن نیز در یک درگیری کشته می شوند...

«به نام پدر» فیلمی زندگی‌نامه‌ای محصول ۱۹۹۳ به کارگردانی جیم شریدان است. به نام پدر نمایشی سینمایی از داستان واقعی افرادی است که بی گناه به انجام بمب گذاری و قتل سربازان انگلیسی در ایرلند محکوم شدند. 
فیلم در مورد جوانی (دانیل دی لوئیس) است که مجبور میشود تا اعتراف کند که در بمب گذاری سال 1975 ازتش جمهوری خواه ایرلند علیه نیروهای انگلیسی دست داشته و این اعتراف باعث زندانی شدن پدرش هم می شود. همزمان یک وکیل (اما تامسون) هم که در حال تحقیق در مورد این موضوع است...
این فیلم برنده جوایز متعددی از جمله برنده خرس طلای جشنواره برلین شده است. «به نام پدر» چهار شنبه از شبکه چهار پخش می شود.

«كلاه» با عنوان اصلي (Doulos,le) محصول سال 1962 فرانسه است كه با مدت زمان يك ساعت و 48 دقيقه به شيوه سياه و سفيد و با صداي مونو ساخته شده‌است. «كلاه» را ژان پير ملويل كارگردان مطرح سينماي فرانسه ساخته‌ است. اين فيلم كه هشتمين ساخته اين كارگردان محسوب مي‌شود. این فیلم روز پنجشنبه 14 شهریور ماه به نمایش در می آید.
داستان فيلم «كلاه» درباره سارق سابقه‌داري به نام موريس فوگل است كه گيلبرت و نور مالخورا به قتل مي‌رساند. او از زندان رهايي مي‌يابد و سعي مي‌كند كه يك سرقت ديگر بكند، اما به وسيله پليس زخمي مي‌شود. وقتي به هوش مي‌آيد مي‌بيند در خانه دوستش ژان است. او فكر مي‌كند سلين دوست سابقش كه خبر چين پليس است، او را لو داده است. سلين به وسيله پليس بازجويي مي‌شود و پليس موريس را بازداشت مي‌كند...

«بازی تقلید» فیلمی در ژانر تاریخی درام به کارگردانی مورتن تیلدام است. «بازی تقلید» زندگی تلخ ریاضی‌دان نامدار و پدر علم رایانه یعنی آلن تورینگ را در سه برهه تاریخی به تصویر می‌کشد. «بازی تقلید» برنده «جایزه انتخاب مردم»، مهمترین جایزه سی و نهمین دوره جشنواره فیلم تورنتو شد. در این فیلم بندیکت کامبربچ در نقش تورینگ در کنار کیرا نایتلی ظاهر شده‌است. بازی تقلید با استقبال بسیار خوب منتقدان و تماشاگران رو به رو شد و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۴ شناخته شد. این فیلم در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار در هشت رشته نامزد شد که در نهایت موفق شد تنها جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را برای گراهام مور به ارمغان بیاورد.
خلاصه فیلم: «آلن تورینگ» یکی از بزرگترین یا می توان گفت نابغه ترین دانشمندان بریتانیایی بود که همزمان با جنگ جهانی دوم دعوت به کار می شود تا بتواند کد گذاری پیچیده نیروی های آلمانی به نام انیگما را رمزگشایی کند. او بر خلاف نظر همکارانش اصرار دارد با ساخت ماشینی مخصوص انیگما را شکست بدهد. اما پروژه پیش نمی رود و در حال شکست است که با ورود دختر نابغه ای بنام "جوان" تحقیقات به سرانجام می رسد...
این فیلم روز جمعه 15 شهریور از شبکه چهار سیما پخش می شود.

«فیلم خانه» هر روز ساعت 10:30 پخش و ساعت 2:30 بامداد از شبکه چهار سیما بازپخش و تقدیم به علاقمندان هنر هفتم می شود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها