بازدید مدیر شبکه چهار سیما از کتابخانه و موزه ملی ملک

تاریخ انتشار: دو شنبه 14 مرداد 1398
شنبه ۱۲ مرداد ۹۸ دکتر مسعود معینی پور از کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید کردند.
تعداد بازدید: 327

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، دکتر معینی پور با حضور در کتابخانه و موزه ملی ملک از بخش های مختلف موزه شامل سالن سکه، سالن اختصاصی کمال الملک، سالن هزارداستان، سالن خوشنویسی، سالن خانه ایرانی، سالن تمبر و سالن علوم بازدید کرد. در این بازدید، رضا دبیری نژاد مدیر موزه، با توضیح در خصوص قسمت های مختلف موزه، در مورد آثار شاخص موجود در موزه، زندگی حاج حسین آقا ملک و تاریخ خاندان ملک، سایر اهداکنندگان به موزه و همینطور چگونگی طراحی موزه توضیحاتی را اراٰيه کرد.

 

دکتر معینی پور در این بازدید ضمن آشنایی با آثار شاخص و مجموعه های موزه ملک، ابراز امیدواری کرد روابط و همکاری های موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و شبکه چهار سیما در زمینه ساخت برنامه های پژوهش محور مستند و ترکیبی گسترش یابد.

همچنین در پایان این بازدید جلسه ای با حضور دکتر غلامرضا خواجه سروی مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و دکتر سید محمد حسینی رییس هیات مدیره مجموعه تشکیل شد و دو طرف به بررسی ظرفیت های همکاری دوجانبه پرداختند.

دکتر معینی پور همچنین با بیان ضرورت آشنایی اهالی رسانه با تاریخ علمی و فرهنگی کشور، ابراز تمایل کرد برنامه موزه گردی ویژه تهیه کنندگان و برنامه سازان شبکه چهار سیما با همکاری موسسه ملک برگزار شود.

لازم به ذکر است مجموعه ملک آباد که در نوروز ۹۸ از شبکه چهار سیما پخش شد، به معرفی ۱۳ نسخه خطی نفیس موجود در کتابخانه و موزه ملی ملک پرداخته بود. این مجموعه با مشارکت موزه ملک و به تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی پورمحمدی در زمستان ۹۷ تولید شده است.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها