از «سرپیکو» تا «تولد یک پروانه» در شبکه چهار/ «فیلم خانه» تولد یک ملت را نمایش می دهد

تاریخ انتشار: شنبه 12 مرداد 1398
سرپیکو، جزیره بی عدالتی ها آلکاتراز، تولد یک ملت، محرمانه لس آنجلس، پاپیون، خبرنگار خارجی و تولد یک پروانه عناوین فیلم هایی است که از 12 تا 18 مردادماه در «فیلم خانه» شبکه چهار نمایش داده می شود.
تعداد بازدید: 361

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: سید علی روحانی، رامتین شهبازی،جواد طوسی،امیررضا نوری پرتو و خسرو نقیبی منتقدین این هفته «فیلم خانه» هستند که قرار است به نقد و تحلیل فیلم های مسیر ایرلندی، سرپیکو، جزیره بی عدالتی ها آلکاتراز، تولد یک ملت، محرمانه لس آنجلس، پاپیون، خبرنگار خارجی و تولد یک پروانه بپردازند.
فیلم خانه»شبکه چهار هر روز ساعت 10:30روی آنتن می‌رود و روزانه یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته اند ازنگاه منتقدان و اهالی سینما، پخش می کند.
در ادامه اطلاعات فیلم های سینمایی عنوان شده به همراه خلاصه داستان که قرار است از 12 تا 18 مرداد ماه در «فیلم خانه» به نمایش درآید آمده است:
«سرپیکو » به کارگردانی سیدنی لومت محصول 1973 آمریکا است.در این فیلم آل پاچینو به ایفای نقش پرداخته و برای این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال شد.
«سرپیکو» قصه زندگی و فعالیت‌های یک پلیس نیویورکی است که علیه فساد طغیان کرده است. مبارزه علیه فساد باعث می‌شود که علیه همکاران فاسد و رشوه‌بگیر خود موضع‌گیری کند اما این کار برای او گران تمام می‌شود و باعث می‌شود که ...
فیلم سینمایی « جزیره بی عدالتی ها آلکاتراز » به کارگردانی مارک روکو از شبکه چهار پخش خواهد شد.
داستان این فیلم با بازی کریستین اسلیتر، کوین بیکون، گری اولدمن و ویلیام اچ. مسی درباره جيمز استپ هيل وكيل مدافعي جوانی است كه به تازگي از مدرسه حقوق فارغ التحصيل شده و اولين پرونده وكالتش را به عنوان وكيل تسخيري هنري يانگ به عهده مي گيرد. هنري يانگ وقتي نوجوان بوده به جرم دزديدن پول ناچيزي از روي ناچاري، به حبس طولاني مدتي در زندان آلكاتراز محكوم شده است. ..
«تولد یک ملت»  فیلمی در ژانر زندگینامه‌ای به کارگردانی نیت پارکر و در مورد زندگی نات ترنر است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد.
نات ترنر برده سیاه پوست که سواد دارد وکتاب مقدس را می خواند به مزارع برده می شود تا برای برده ها موعظه کند او با القای اینکه اربابان سفید ارباب آنها هستند به مزارع برده می شود ولی سرانجام از حمایت اعمال اربابان سفید پشیمان شده و...
«محرمانه لس آنجلس» فیلمی در ژانر نئو نوآر و جنایی، محصول سال ۱۹۹۷ آمریکا، به کارگردانی کرتیس هنسن، بر اساس رمانی به همین نام از جیمز الروی است.
داستان فیلم در دهه ۱۹۵۰ در لس آنجلس اتفاق می افتد، روایت سه پلیس آمریکایی که در گیر پرونده یک قتل نایت می‌شوند. اما هر چه جلو میروند ابعاد پرونده پیچیده تر می شود و ماجرا به جرایم سازمان یافته، مواد مخدر و فساد سیاسی گسترش می یابد
«پاپیون» فیلمی سینمایی در ژانر درام، جنایی، و سرگذشت‌نامه‌ای به کارگردانی فرانکلین جی. شافنر است. این فیلم محصول سال ۱۹۷۳ فرانسه و آمریکا است و بر اساس رمانی واقعی از آنری شاریر به همین نام و با بازی استیو مک‌کوئین و داستین هافمن ساخته شده‌است. این فیلم در رشته بهترین موسیقی متن نامزد جایزه اسکار شد. جری گلدسمیت موسیقی متن این فیلم را ساخته‌است.
خلاصه فیلم: آنری شاریر با نام مستعار پاپیون فردی است که به اتهام قتل در دادگاهی در فرانسه محاکمه شده و برای گذراندن دوران محکومیت باید به جزیره شیطان در شمال شرقی آمریکای جنوبی برود ولی خود او منکر هرگونه دخالت در قتل است و مدعی است که برای او پاپوش درست کرده‌اند...
«خبرنگار خارجی» فیلمی در ژانر ماجراجویی و جنگی به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول سال ۱۹۴۰ است. بازیگرانی مثل جوئل مکری و لارین دی در این فیلم بازی کرده‌اند.
خلاصه فیلم: در آستانه آغاز جنگ جهانی دوم، یک گزارشگر جوان آمریکایی تلاش می‌کند مأمور دشمن در لندن را لو دهد…
فیلم سینمایی «تولد یک پروانه» به کارگردانی مجتبی راعی و بر مبنای فیلمنامه سعید شاپوری ساخته شده است.در این فیلم 100 دقیقه‌ای یاشار محمودی، رحیم جهانی، محمود نظرعلیان، محمد ناجی، سپیده کفشدوز جباری و رخشنده زیرک نقش‌آفرینی کرده‌اند.فیلم سینمایی "تولد یک پروانه" شامل سه فصل تولد،راه و پروانه است.
«فیلم خانه» هر روز ساعت 10:30 پخش و ساعت 1:30 بامداد از شبکه چهار سیما بازپخش و تقدیم به علاقمندان هنر هفتم می شود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها