چهل‌ و چهارمین جشن انقلاب در شبکه چهار

تاریخ انتشار: چهار شنبه 12 بهمن 1401
حال‌ و هوای برنامه‌های شبکه چهار در دهه فجر انقلاب اسلامی تغییر خواهد کرد و این شبکه با برنامه‌هایی ویژه‌ای به استقبال از دهه فجر می رود.
تعداد بازدید: 127

در روزهای فرخنده ۴۴مین سالگرد جشن پیروزی مردم ایران، کنداکتور شبکه۴ از ۴عصر رنگ‌وبوی انقلاب به خود می‌گیرد و این شبکه با برنامه‌های ویژه‌ای از مستند‌های تاریخی تا ویژه‌برنامه‌های «زاویه»، «برسد به‌دست فردا»، «چشم‌انداز»، «نیم‌فاصله»، «نقد سینما» و ... که به‌طور خاص با موضوعات اجتماعی، هنری، سیاسی و اقتصادی به انقلاب اسلامی می‌پردازند، به استقبال از دهه فجر می رود.
برنامه زنده «
چشم‌انداز» که هر هفته به بررسی مسائل اقتصادی کشور می‌پردازد در این دهه (یک‌شنبه تا چهارشنبه، ساعت۱۶) به‌صورت ویژه به بررسی دست‌آوردهای اقتصادی انقلاب را در گفتگو با کارشناسان صاحب‌نظر می‌پردازد.
مرور اتفاقات قرن در «
برسد به دست فردا» دیگر برنامه شبکه۴ است که متناسب با دهه‌فجر به‌صورت ویژه و این‌بار 10 قسمت 50دقیقه‌ای رخدادهای 100 سال گذشته را در تقاطع با انقلاب اسلامی با موضوعاتی نظیر ادبیات و شعر، هنر و عکاسی، سبک زندگی، مبارزات روحانیون، قهرمانان ایرانی قرن و ... برای مخاطبان روایت خواهد کرد. این برنامه هر روز در دهه فجر ساعت 19 پخش می‌شود.
ساعت۲۱ نوبت به گفتگو با اندیشمندان جهان در برنامه «
نیم‌فاصله» می‌رسد که به‌صورت ویژه در دهه‌فجر، انقلاب۵۷ را محور گفتگو با صاحب‌نظران و استادان دانشگاه‌های غربی جهان قرار می‌دهد. گفتگوهای این برنامه ۳۰دقیقه‌ای به زبان اصلی و هم‌راه با زیرنویس فارسی تقدیم بینندگان می‌شود.
پس از ویژه‌برنامه جشنواره تئاتر فجر که هم‌اکنون از شبکه چهار سیما در حال پخش است، از 12 بهمن‌ماه پخش برنامه ویژه جشنواره فیلم فجر با عنوان «
نقد سینما» تقدیم نگاه مخاطبان هنردوست خواهد شد. این مجموعه برنامه نیز در 11 قسمت 90 دقیقه از ساعت 21:30 روزهای شنبه تا چهارشنبه و از ساعت 22 روزهای پنجشنبه و جمعه، بطور زنده پخش خواهد شد.
برنامه «
زاویه» در 10 قسمت ویژه از منظر علوم انسانی، انقلاب اسلامی مردم ایران را تحلیل کرده و هرشب ساعت۲۳ به‌روی آنتن می‌رود.
و اما برنامه پرمخاطب «
شیوه» نیز در همان کنداکتور هفتگی خود (شنبه‌ها ساعت۲۲:۳۰) نقد و بررسی مسأله حکمرانی در انقلاب اسلامی را به‌صورت مناظره در ۱۵و۲۲بهمن به‌روی آنتن می‌برد.
در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، مستندها و فیلم‌سینمایی‌های شبکه۴ نیز رنگ و بوی انقلاب به خود خواهند گرفت. 
مستند «دست‌های خالی» به بررسی تفکرات و آراء ميشل فوکو فیلسوف، تاریخ‌دان و متفکر فرانسوی می‌پردازد. مستند «
رنگ صبح» در 10 قسمت 25دقیقه‌ای نگاهی سیاسی، تاریخی و تحلیلی بر روند پیدایش انقلاب‌ها در جهان و مقایسه با انقلاب اسلامی ایران دارد. مستند «انقلاب در قاب» در 12 قسمت 25دقیقه‌ای نگاهی دارد به تاریخچه و تحولات انقلاب اسلامی در قاب سینمای ایران و مجموعه مستند «در برابر طوفان2» در 4 قسمت 55دقیقه‌ای نگاهی اجمالی خواهد داشت به تحولات سیاسی و اجتماعی  ایران از قبل تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران. «بسته 57» مستندی است درباره ماجرای به امانت سپردن بسته پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که توسط امام و یاران او نگاشته شده بود به آقای پیتر شولارتو خبرنگار معروف آلمانی و خاطرات مرحوم سید صادق طباطبایی از این رهگذر و مستند تک قسمتی «صدای انقلاب» نیز زندگی شهید محلاتی در دوران التهاب و سال‌های مبارزه و بازداشت و زندان ایشان را روایت می‌کند.

سه فیلم سینمایی ویژه دهه فجر نیز از شبکه چهار پخش خواهد شد. ساوالان فیلمی به کارگردانی و نویسندگی یدالله صمدی محصول سال ۱۳۶۸ در روز پنجشنبه 13 بهمن، فیلم سینمایی شیر سنگی به کارگردانی و نویسندگی مسعود جعفری جوزانی محصول سال 1365 در روز جمعه 14 بهمن و فیلم سینمایی دل نمک به کارگردانی امیر قویدل محصول سال 1368 در روز جمعه 21 بهمن 1401 حوالی ساعت 20:30 به روی آنتن شبکه چهار خواهد رفت.

در چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با شبکة چهار، شبکه دانایی و آگاهی همراه باشید.

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها