اعلام ویژه برنامه های شبکه چهار سیما در آستانه روز جهانی قدس

تاریخ انتشار: چهار شنبه 31 اردیبهشت 1399
شبکه چهار سیما در روز جهانی قدس ویژه برنامه های «فریاد برای سکوت» ، «18 تحت تعقیب» ، «جان جهان » و «سوره» را روی آنتن می برد.
تعداد بازدید: 355

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، «فریاد برای سکوت» ویژه برنامه گروه سیاسی شبکه چهار سیما است که روز جمعه 2 خرداد ماه پخش می شود .
این برنامه با گویندگی مژگان گوهری و با حضور کارشناسانی چون  مهدی عزیزی ( کارشناس غرب آسیا )  و مهدی شکیبایی ( کارشناس مسایل فلسطین ) ساعت 6:15 روز جمعه 2 خرداد از شبکه چهار سیما پخش می شود 
در این برنامه سکوت مجامع جهانی و بین الملل در قبال جنایت های رژیم صهیونیستی بررسی می شود . همچنین گزارشی تکان دهنده از جان اسنو خبرنگار کانال 4 انگلیس که به غزه سفر کرده پخش می شود و وضعیت کودکان غزه را و فاجعه انسانی را بررسی می کند ، در این برنامه همچنین به چگونگی دولت صهیونیسم و معامله قرن ، عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی از کشورهای مرتجع عرب  و سکوت فاجعه بار آنها درقبال قدس شریف پرداخته می شود .
مستند «18 تحت تعقیب» ساخته کارگردان فلسطینی از شبکه چهار پخش می شود.
شبکه چهار سیما 2 خرداد ماه به مناسبت روز جهانی قدس، مستند «18تحت تعقیب» اثر «عامر الشوملی» کارگردان فلسطینی را نمایش می دهد.
مستند «18تحت تعقیب» به شیوه‌ای مضحک از تلاش‌های اسرائیلی‌ها برای مقابله با مردم فلسطین در جریان انتفاضه اول سخن می‌گوید. عامر الشوملی کارگردان فلسطینی این مستند است.
فیلم75 دقیقه‌ای این کارگردان جوان فلسطینی، که روایتی طنزگونه نیز دارد داستان اهالی یک روستا است که به سادگی توانستند خود را در برابر تولیدات رژیم صهیونیستی خودکفا کنند. قضیه از این قرار است که گروهی از فلسطینی‌ها در روستای «بیت‌ساحور» در شرق شهر بیت‌لحم با خرید 18 گاو از رژیم صهیونیستی تعاونی‌ای با عنوان «شیر انتفاضه» زدند و اهالی روستا را از محصولات صهیونیست‌ها خودکفا کرده و اعلام کردند «تولیدات صهیونیست‌ها را تحریم می‌کنند».
پس از تحریم محصولات اسرائیلی توسط مردم این روستا، این مسئله به اتفاقی سیاسی منجر شد به گونه‌ای که مسئولان رژیم صهیونیستی تصمیم به یافتن آن 18 گاو گرفتند.
این مستند جوایز زیادی را در جشنواره‌های جهانی از جمله رونمایی در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (TIFF2014)، تقدیر ویژه در جشنواره حقوق بشر ژنو (۲۰۱۵)،بهترین مستند جهان عرب در جشنواره فیلم ابوظبی 2014، بهترین فیلم جشنواره مستند الجزیره 2015، بهترین مستند جشنواره فیلم تراورس آمریکا 2015 و  دریافت تانیت طلایی (برترین جایزه) جشنواره فیلم کارتاژ 2014 کسب کرده است.
مستند «18 تحت تعقیب» به کوشش گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما، روز جمعه 2 خرداد ماه ساعت 14:30 از شبکه چهار پخش می شود.

قرآن و مسئله فلسطین موضوع برنامه «سوره»

قسمت ۲۸ برنامه تلویزیونی «سوره» پنجشنبه اول اردیبهشت ماه ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می شود.

در قسمت ۲۸ برنامه تلویزیونی «سوره» یوسفعلی میرشکاک به قصه‌خوانی قرآنی از روی بخشی از کتاب «روض الجنان و روح الجنان» می‌پردازد و محمدجواد حاج‌علی‌اکبری پیرامون «قرآن، جهاد، مقاومت و جامعه‌ی اسلامی» سخن خواهد گفت.
از دیگر بخش‌های این قسمت از برنامه «سوره» بررسی کارنامه قرآن‌پژوهی حسن مصطفوی است و همچنین در بخشی دیگر از برنامه، مسعود دیانی با مجتبی رحماندوست و سید حسین شهرستانی درخصوص «قرآن و مسئله فلسطین» به گفتگو خواهد نشست.

برنامه سه قسمتی «جان جهان» ویژه برنامه روز قدس 
«جان جهان» با اجرا و سردبیری کوروش علیانی در سه قسمت در روزهای  31 اردیبهشت و 1 و 2 خرداد ،  روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.
در این ویژه برنامه که تهیه کنندگی آن را حسین شاه مرادی برعهده دارد، به صورت ویژه در سه قسمت به موضوع فلسطین، وضعیت انسانی درغزه و وضعیت کنونی فلسطین در جهان پرداخته می شود.
در قسمت اول از «جان جهان» که روز چهارشنبه پخش می شود کوروش علیانی با حسین وهابیان پژوهشگر حوزه فلسطین و نویسنده کتاب های دیوار و آریل شارون- جاودانگی خون بارگفتگو می کند.
در قسمت دوم این برنامه با سید محمد اسلامی پژوهشگر حوزه روابط بین الملل مهمان این برنامه است و در قسمت سوم با سیدمهدی رسولی کارشناس امنیت شبکه و فضای مجازی درخصوص جنگ های سایبری اسرائیل گفتگو می شود.
«جان جهان» در زمان 70 دقیقه در کنار گفتگو با مهمان دارای بخش های مختلف دیگری همچون قصه جنگ زیتون،قصه می خواهیم برگردیم،اعتراضات داخلی اسرائیل و پخش میان برنامه های متعدد می باشد.
«جان جهان» محصول گروه اجتماعی شبکه چهار سیما است و روزهای 31 اردیبهشت و 1 و 2 خرداد ساعت 17 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها