هر روز و یک اثر مستند جذاب و یک اثر سینمایی در «فیلمخانه»ی شبکه چهار / بزرگان موسیقی ایران در سری جدید «نغمه ها»/ مستند «دست ها و نشانه ها» برای اولین بار

تاریخ انتشار: شنبه 24 اسفند 1398
شبکه دانایی و خردورزی با پخش 16 فيلم سينمايي جذاب ایرانی و خارجی، سری جدید مجموعه «چهارسوی علم»، سری هفتم مسابقه سینمایی«چهار، سه، دو، یک» و سریال خاطره انگیز «در برابر آینده» لحظات مفرح و آگاهی بخشی را برای مخاطبانش در نوروز 98 تدارک دیده است.
تعداد بازدید: 6841

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما،  واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما در فروردین 99 هر شب ساعت 20:30یک اثر سینمایی جدید را در قالب برنامه «فیلم خانه» همراه با تحلیل به علاقه مندان هنر هفتم تقدیم می کند.تحلیل فیلم ها در مدت زمان 15 دقیقه توسط آقای شجری کهن انجام می شود. 

عناوین فیلم های سینمایی نوروزی شبکه چهار به شرح ذیل می باشد: «بر سر دروازه ی ابدیت» به کارگردانی جولیان اشنابل،«سکوت» به کارگردانی جان آر لئونتی،«تالکین» به کارگردانی دومه کاروکسکی،«جنگ جریان» به کارگردانی آلفونسو گومز ریخون،«ادموند» به کارگردانی الکسی میشالیک،«تصنیف باستر اسکراگز» به کارگردانی برادران کوئن،«نجات لنینگراد» به کارگردانی الکسی کوزلوف،«1917 هزار و نهصد و هفده» به کارگردانی سم مندس،«پیغام رسان» به کارگردانی ولادیسمشو پاسیکووسکی،«شهر دروغ ها» به کارگردانی برد فورمن محصول،«به سوی ستارگان» به  کارگردانی جیمز گری،«اسب های سرکش» به کارگردانی لورا د کلرمون تونر،«من مادرم» به کارگردانی گرانت اسپوتور،«دانکرک» به کارگردانی کریستوفر نولان و دوسینمایی ایرانی جدید

 

سری هفتم مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» همراه با پخش پشت صحنه مسابقه

سری هفتم مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» در نوروز 99 هر روز ساعت 12 ظهر از شبکه چهار سیما پخش می شود.

در مسابقه «چهار، سه، دو، یک» شرکت کنندگان در سه مرحله مقدماتی نیمه نهایی و فینال با یکدیگر به رقابت می پردازند.ویک گروه سه نفره داوری شامل کارگردان، منتقد ، بازیگر و استاد دانشگاه رقابت شرکت‌کنندگان را مورد قضاوت قرار می‌دهند.

«تدوین»،«خلاقیت داستانی»،«تحلیل فیلم»،بخش«آزاد» و اجرای یک تست بازیگری، پانتومیم،نمایش نامه خوانی و یا مجری گری توسط شرکت کنندگان از جمله بخش های این مسابقه تلویزیونی است که اجرای آن را جواد مولانیا برعهده دارد.

رای مخاطبان به شرکت کنندگان از جمله بخش های جدید این مسابقه است و از مرحله نیمه نهایی مخاطبان می توانند شرکت کنندگان را از طریق ارسال پیامک داوری کنند .

با اتمام پخش تمامی قسمت های سری هفتم، یک قسمت در قالب پشت صحنه مسابقه تولید شده است که مخاطبان با تماشای این بخش با نحوه ی تولید این مسابقهع بیشتر آشنا می شوند.

مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» به تهیه کنندگی حسین مروی محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است.

 

مستند جدید «دست ها و نشانه ها»

مستند ۱۴ قسمتی «دست ها و نشانه ها»  به کارگردانی سعید شاه حسینی و تهیه کنندگی علی صیدی،  در هر قسمت یک هنرمند دست در نقطه ای از ایران زمین مشغول به هنرمندی در یکی از هنرهای دستی است، معرفی می شود.

عناوین برخی قسمت ها عبارت است از: سفالگری، مینای شیشه، سوزن دوزی، گوهر، سراجی و..

این مستند هرروز ساعت 16:30 از شبکه هنردوست چهار پخش می شود.

 

نوروز امسال با برنامه «گنج دوران» در شبکه چهار

هر روز نیم سا‌عت، استاد میرفخرایی  پیش چشم میلیون‌ها بیننده تلویزیونی با کلکسیونی از چهره‌ها و مفاخر علمی گپ می زند چهره‌هایی که در حالت معمول کمتر تمایلی به قرار گرفتن مقابل دوربین‌های تلویزیونی دارند و در عین حال از بزرگ‌ترین دانشمندان و سرمایه‌های انسانی کشور هستند.

گنج دوران به تهیه کنندگی سیاوش صفاریان پور در سال 94 تولید و نوروز 95 برای اولین بار روی آنتن رفت و با استقبال مخاطب مواج شد و از همین رو قرار است این گفت‌وگوی فنی، متفاوت و دقیق میرفخرایی با متخصصان و اهالی فن در حوزه های مختلف در کنار دکوری زیبا، برای دومین بار در نوروز 99 روی آنتن برود.

 

«دربرابر آینده» سریال نوروزی شبکه 4/  تماشای سریال خاطره انگیز «در برابر آینده» از قاب 4

سریال خاطره انگیز «در برابر آینده» از سریال های محبوب دهه ۷۰ از 28 اسفندماه هر شب از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، «در برابر آینده» یک مجموعه تلویزیونی داستانی تخیلی است. داستان مجموعه درباره ی گری هابسن، مردیست که به طرز مشکوکی هر روز صبح یک نسخه از روزنامه آن منطقه را یک روز قبل از چاپ آن بدست می‌آورد و به همراه دوستانش سعی می‌کند جلوی حوادثی که قرار است در آن روز اتفاق بیافتند را بگیرد.

گری مدتی است که از همسرش جدا شده و دوستی به نام جک که صاحب یک کافه رستوران است دارد. او هر روز با مشکلات و موانع زیادی روبرو می‌شود و سعی می‌کند با زمان‌بندی و برنامه‌ریزی از بروز حوادث مختلف جلوگیری کند. او با افراد مختلفی آشنا می‌شود و حتی با بعضی از آن‌ها دوست هم می‌شود، اما این دوستی به خاطر مشغله‌های گری ادامه پیدا نمی‌کند.

گفتنی است هم اکنون مجموعه «رابینسن کروزو» از شبکه چهار سیما در حال پخش است که آخرین قسمت از این مجموعه 27 اسفندماه ساعت 12 بامداد روی آنتن می رود. و از چهارشنبه 28 اسفندماه هرشب سریال « دربرابر آینده » از قاب شبکه دانایی و خردورزی پخش و روز بعد ساعت 18 بازپخش می شود.

گفتنی است، واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما، هر شب در طی سال مجموعه ای از بهترین سریال های خاطره انگیز ایرانی و خارجی را روی آنتن می برد.

 

هر روز ساعت 19 و 22:30 با یک اثر مستند دیدنی / چهار سوی علم و مکعب جدید می شود

مستند علمی سریالی «کیهان: ادیسه‌ای فضازمانی» نوروز 99 هرشب ساعت 22:30 در قالب برنامه چهار سوی علم از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، مستند «کیهان: ادیسه ای فضازمانی»، یک مستند سریالی، است که ادامه‌ای بر سری قبلی آن در سال ۱۹۸۰ به نام گیتی: یک سفر شخصی است که توسط کارل ساگان اجرا می‌شد. این مستند توسط اخترفیزیکدان آمریکایی، نیل دگراس تایسون ارائه می‌شود، که به عنوان دانشجوی جوانی از کارل ساگان الهام گرفت.

مستند علمی اودیسه ای فضا زمانی (Cosmos A Spacetime Odyssey)به روایت نیل دی گریس تایسون، یکی از رویدادهای استثنایی در حوزه ترویج علم است. بودجه عظیم، تیم قدرتمندی از نویسنده ها و حضور فردی پرشور مانند تایسون به عنوان راوی و پخش این برنامه از شبکه های پربیننده ای مانند نشنال جئوگرافیک رویدادی است که شاید هرگز تکرار نشود.

واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما این مستند جذاب و دیدنی را در نوروز 99 هر شب ساعت 22:30 روانه آنتن پخش می کند.

 

هر روز ساعت 19 با مجله ی «مکعب»

«جانوارن چگونه این کار را انجام می دهند؟» عنوان مجموعه ای است که در  قالب این مجله علمی تلویزیونی، به طور متوسط 20دقیقه پخش می شود. حیوانات در طول قرنها تمامل پیدا کرده اند تا به بهترین شکل خود را با محیط زیستشان تطبیق دهند، و ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارند که بعضی از آنها بنظر خارق العاده می آید.در هر قسمت ویژگی متمایز سه جانور بررسی می شود.

 

 شبکه چهار همراه دانش آموزان در نوروز 99

برنامه های تلویزیونی و کلاس های آموزشی شبکه ۴ فقط دروس متوسطه دوم نظری ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی و دروس رشته های فنی حرفه ای وکاردانش را پوشش می دهد و در ایام نوروز نیز هر روز ساعت 8 تا 14 دانش آموزان می‌توانند دروس خود را با هدایت معلمان از طریق رسانه ملی و شبکه چهار سیما پیگیری نمایند.

 

 سری جدید «نغمه ها»  هر روز ساعت 17

مجله تخصصی و موسیقایی «نغمه‌ها» به کارگردانی حبیب‌الله ذوالفقاری از تولیدات گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که با اهالی موسیقی در حوزه‌های مختلف خوانندگی، آهنگ‌سازی، تک نوازی، موسیقی کلاسیک، موسیقی ملل، موسیقی مقامی یا نواحی به گفت و گوی صمیمانه می‌پردازد.سری جدید این مجموعه ویژه نوروز در 9 قسمت تولید و هر روز ساعت 17 پخش می شود.

 

بازخوانی قطعاتی از بزرگ لشکری آهنگساز، گفتگو با کیوان ساکت در خصوص قطعات تاریخی ایران ، گفتگو با جلال الدین محمدیان، عبدالوهاب شهیدی،رضا شاکری، گفتو با علیرضا میرعلی نقی و محمدرضا ممتاز در خصوص آثار بنان، گفتگو با خانواده استاد سیدجواد بدیع زاده در خصوص آثار این هنرمند، گفتگو با فخری ملک پور، غزال نادر فتحی و حریر شریعت زاده درخصوص آثار مرتضی خان محجوبی از جمله قسمت های این برنامه است.

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها