در شبکه چهار سیما: با حضور حجت الاسلام احمد رهدار دوگانه استکبار و استبداد بررسی می شود؛

تاریخ انتشار: یک شنبه 13 بهمن 1398
برنامه تلویزیونی «مداد قرمز» در دومین قسمت خود به دوگانه‌ استکبار و استبداد می‌پردازد.
تعداد بازدید: 243

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، این برنامه یکشنبه ۱3 بهمن ساعت 21  با حضور حجت الاسلام احمد رهدار روی آنتن شبکه چهارخواهد رفت. 
«غرب‌شناسی علمای شیعه در تجربه ایران معاصر» و «بررسی و نقد تئوری‌های انقلاب اسلامی» از جمله کتاب‌های دکتر احمد رهدار است.
با پیروزی انقلاب اسلامی، پیوند مستحکم میان دو مفهوم استکبار و استبداد گسسته شد. فرض بر این بود که اگر استبداد ویژگیِ حکومت داخلی دوران شاه بوده، حالا که حکومتی انقلابی قدرت را به دست گرفته است، دیگر سخن‌گفتن و اندیشیدن دربارۀ استبداد موضوعیتی ندارد و همه باید در مبارزه با استکبار جهانی و اصلی‌ترین نمادِ آن، یعنی دولت ایالات متحدۀ آمریکا، متحد شویم. آنچه در این سال‌ها نادیده گرفته شد، این بود که استبداد تنها در وجود مستبد پدیدار نمی‌شود، بلکه ممکن است در سازوکار تصمیم‌گیری‌ها و هزاران فرایند و روند حکومتی و سیاسی نیز جا خوش کند. آیا در بازخوانی تاریخ این چهار دهۀ پس از انقلاب، نباید حساسیت‌مان به استبداد را به همان اندازۀ سال‌های انقلاب جدی می‌گرفتیم؟ برنامه «مداد قرمز» برای پاسخ به این سوال به گفتگو با دکتر احمد رهدار، استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم پرداخته است.

«مداد قرمز» به تهیه کنندگی و کارگردانی «علی خواجه» و دبیری مجتبی طالقانی در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما برای پخش در شب‌های دهه فجر آماده شده است.

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها