ویژه برنامه‌های شبکه چهار در دهه فجر اعلام شد / «مداد قرمز» و «چرا انقلاب» جدیدترین تولیدات شبکه چهار برای ایام الله دهه ی فجر

تاریخ انتشار: سه شنبه 8 بهمن 1398
شبکه‌ چهار سیما همزمان با ایام‌الله دهه فجر، ویژه برنامه‌های متنوعی همچون «مداد قرمز» و «چرا انقلاب» را برای مخاطبان خود تدارک دیده است.
تعداد بازدید: 1037

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، «مداد قرمز»، «چرا انقلاب» و پوشش زنده جشنواره بین المللی تئاتر  و فیلم فجر مجموعه ای از جدیدترین برنامه های شبکه چهار سیما  برای ایام الله دهه ی فجر می باشد.
در ادامه اطلاعات هر کدام از برنامه ها به همراه روز و ساعت پخش آمده است.

گفتگو با مبارزان انقلابی در «چرا انقلاب»
«چرا انقلاب» عنوان برنامه جدید گروه سیاسی شبکه چهار سیما است که ویژه دهه ی فجر انقلاب اسلامی تولید شده است.
«چرا انقلاب» در قالب مستند پرتره در 10 قسمت 30 دقیقه ای در رابطه با انقلاب اسلامی با مبارزان انقلابی گفتگو می کند.این برنامه از 12 بهمن ماه،شنبه تا چهارشنبه ساعت 22 پخش می شود.
افرادی که در این مستند پرتره با آنها گفتگو شده است، از مبارزان انقلابی و فعالان سیاسی هستند که عمدتا در زمان رژیم پهلوی محکوم به اعدام شده اند. 
جلال الدین فارسی، علی محمد بشارتی، توکل صدیق و ... از جمله افردای است که در مستند پرتره «چرا انقلاب» با انها گفتگو شده است.

گفتگوهایی انتقادی پیرامون انقلاب اسلامی در «مداد قرمز»
«مداد قرمز» عنوان ویژه برنامه شبکه چهار سیما در دهه فجر انقلاب اسلامی است. اولین قسمت از این برنامه شنبه ۱2 بهمن ساعت 21 روی آنتن شبکه چهارخواهد رفت.
هر قسمت از «مداد قرمز» با حضور یک مهمان به یکی از مسائل و چالش های انقلاب اسلامی در چند دهه گذشته خواهد پرداخت. 
دوگانه‌ انقلاب اسلامی- جمهوری اسلامی با حضور محمد قوچانی؛ استکبار- استبداد با حضور حجت الاسلام احمد رهدار؛ عدالت-توسعه با حضور مجید شاکری؛ تحجر-تجدد با حضور حجت الاسلام دکتر حسین سوزنچی؛ جوان گرایی-تجربه گرایی با حضور مهرداد بذرپاش؛ فرهنگ دولتی-فرهنگ مردمی با حضور وحید جلیلی؛ امنیت-آزادی با حضور یکی از کارشناسان امنیتی و  محاصره تبلیغاتی با حضور دکتر حسن خجسته، موضوعاتی است که در هر قسمت از برنامه در مورد آن ها گفتگو خواهد شد.
«مداد قرمز» به تهیه کنندگی و کارگردانی «علی خواجه» و دبیری مجتبی طالقانی در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما برای پخش در شب‌های دهه فجر آماده شده است.

پوشش زنده جشنواره تئاتر فجر از شبکه چهار سیما 
شبکه چهار سیما از 11 بهمن ماه به صورت زنده به پوشش تصویری سی‌ و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجردر قالب برنامه «شب تئاتر» می پردازد. 
بنابراین گزارش ویژه برنامه «شب تئاتر» ویژه تئاتر فجردر تاریخ های 19،18،13،12،11و 20 بهمن ماه هر شب ساعت 22:30 از محل برگزاری جشنواره به صورت زنده به پوشش تصویری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌پردازد.
منوچهر اکبرلو مجری برنامه میزبان کارشناسان، منتقدان و شرکت کنندگان در جشنواره می شود و با آنها درخصوص رخدادهای امسال این جشنواره گفتگو می کند.
میز خبر با اجرای مصطفی محمودی و معرفی آثار شرکت کنندگان در جشنواره از جمله بخش های این برنامه است.
مروری بر ده خاطره شاخص ملی در «خانه تو» 
برنامه تلویزیونی «خانه تو» در ایام الله دهه ی فجر هر روز ساعت 15 با اجرای فرهاد جم و زهرا شوقی از شبکه چهار سیما پخش می شود.
این ویژه برنامه  زنده در هر قسمت، به یک رویداد شاخص چهل سال گذشته کشور می پردازد. 
ویژه برنامه «خانه تو»، ده خاطره شاخص ملی را، در حافظه تاریخی مردم و تقویم تاریخ انقلاب، جستجو کرده، هیجان و شیرینی آن را دوباره در گفتگو با خاطره سازان و افراد موثر آن رویداد، مرور می کند.
ویژه برنامه «خانه تو» کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما است که از شنبه 12 بهمن ماه ساعت 15 پخش می شود.

«شب سینما» ویژه دهه ی فجر انقلاب اسلامی
«شب سینما» به تهیه کنندگی و سردبیری سجاد مهرگان در قالب یک ویژه برنامه سه قسمتی میزبان بزرگان سینمای ایران می شود.
این برنامه 15،16،17 بهمن ماه ساعت 22:30 با اجرای دکتر امیرحسن ندایی به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود.
این ویژه برنامه دارای یک میز موضوعی با حضور بزرگان سینمایی است و امیرحسن ندایی هر شب میزبان دو‌مهمان از کارگردان های برجسته سینمایی که در جشنواره فیلم فجر حضور ندارد می شود.
"میز نقد" بخش دیگری از برنامه است که شامل  فیلم های بزرگ‌ جشنواره با رویکرد جوانگرایی در نقد که در فکر مقابله با جریان نقد پیر سینمای ایران است می باشد.

«انقلاب در قاب» به روایت شبکه چهار
مجموعه مستند «انقلاب در قاب» به روایت و تحلیل چگونگی تأثیر پذیری سینمای ایران از انقلاب اسلامی می‌پردازد.
این مجموعه  به کارگردانی عادل انیسی در13 قسمت هر روز ساعت 12 از شبکه چهار سیما پخش می شود.
از سال ۵۷ که با سوزاندن سینما و ایجاد حکومت نظامی، سینما‌ها تعطیل می‌شوند تا سالهای ابتدایی دهه ۶۰ که سینما دوباره متولد می‌شود، اقداماتی انجام شده است که در این مستند تلاش شده با مصاحبه با دست‌اندرکاران حوزه سینما در آن دوران، به تحلیل دقیق این تغییر مثبت بپردازد.
برای ساخت این مستند با بیش از ۵۰ نفر از سینماگران و مدیران حوزه فرهنگ در آن دوره صحبت شده ، از جمله آقایان بهشتی، شجاع نوری، داوود‌نژاد، امید روحانی، علیرضا رئیسیان و سلحشور نقطه نظرات خود را برای تحلیل دقیق‌تر این تغییرات در سینمای ایران بیان کردند.
آینده ایران و در برابر طوفان به همراه پخش سرودهای های خاطره انگیز انقلابی از دیگر برنامه های شبکه چهار سیما برای ایام الله دهه ی فجر است.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها