رصد ترویج علم و دانشگاه در «چرخ» / رصد مهم‌ترین اخبار این روزهای دنیای نجوم در «چرخ»

تاریخ انتشار: یک شنبه 3 آذر 1398
پنجاه‌وششمین قسمت «چرخ» ساعت 19 امروز، یکشنبه 3 آذر، با موضوع «ترویج علم و دانشگاه‌ها» روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
تعداد بازدید: 97

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از مجله‌ی علمی شبکه‌ی چهار، حسین فروتن به‌عنوان مجری-کارشناس میز علم «چرخ» با دکتر امیرمحمد گمینی، عضو هیئت علمی پژوهشکده‌ی تاریخ علم دانشگاه تهران درباره‌ی ترویج علم و دانشگاه گفت‌وگو خواهد کرد. 
با توجه به اهميت ترويج علم در توسعه‌ی علمي افراد جامعه و دستيابي آنها به سطح قابل قبولي از آگاهي به نظر مي‌رسد كه موفقيت در اين حوزه به مقدار زيادي نيازمند ابزارها و متولياني است كه در قالب يك برنامه‌ی مدون و بلندمدت در كنار همه به عنوان يك كل نقش‌آفريني كنند. با نگاهي به فعاليت‌هاي انجام شده و متون محدود موجود در اين حوزه به روشني مشخص مي‌شود كه مشكلات چشمگيري در اين حوزه از فعاليت‌ها وجود دارد. در نتيجه به اندازه‌اي كه به توليد علم انديشيده مي‌شود، به ترويج آن در لايه‌هاي مختلف اجتماعي توجه نمي‌شود. يكي از مسائلي كه دشواري توجه نظام‌مند از سوي برنامه‌ريزان دولتي و حاميان مردمي را به مقوله ترويج علم شدت مي‌بخشد، مشخص نبودن ابزارهايي است كه نقش تعيين كننده‌اي در ارتقاي ترويج علم دارند. در این برنامه‌ی «چرخ» به نقش دانشگاه‌ها به‌عنوان یکی از ابزارهای ترویج علم پرداخته خواهد شد. در بخش روایت خبری «چرخ»، سوگل دانائی، مهم‌ترین اخبار این روزهای دنیای نجوم را بررسی خواهد کرد. آشنایی با جزییات کار یک مهندس الکترونیک و اویونیک تجهیزات هواپیما از دیگر بخش‌های سی‌ودومین قسمت «چرخ» خواهد بود.
مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 
«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :
برچسب :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها