«طلوع» شبکه 4 ویژه روز پزشک/توسعه مراکز نوآوری گامی عملی در مسیر تحقق رونق تولید

تاریخ انتشار: یک شنبه 3 شهریور 1398
به مناسبت پاسداشت مقام پزشک برنامه صبحگاهی «طلوع» شبکه چهار سیما صبح امروز 2شهریور ماه،میزبان پزشکان گرانقدر کشورمان بود.
تعداد بازدید: 485 دریافت فیلم

در بخش اول برنامه بهاره صفوی دبیر تحریریه «طلوع» از توجه ویژه ابن سینا به زبان فارسی در طبابت گفت و با مروری بر بیمارستان هایی که در کشور با نام پزشکان نامگذاری شده اند همچون امیراعلم و مسیح دانشوری ،از تاریخچه این نامگذاری صحبت کردند . 
در بخش بعدی محمدرضا مقدسیان مجری برنامه، میزبان دکتر کیانا فرهی متخصص پوست و مو و دکتر حسین رضایی زاده متخصص طب ایرانی و دکتر طالع فوق تخصص غدد بود و ضمن تبریک این روز به پزشکان از چالش ها و مسائل دنیای پزشکی گفتند .
 دکتر رضایی زاده از  طب سنتی و تعریف حکیم بوعلی سینا از پزشکی گفت : پیشگیری و ارتقای سطح سلامت مهمترین جنبه ای است که در طب سنتی بررسی می شود .
دکتر علی طالع درباره افکار عمومی نسبت به پزشکان گفت : ما پزشکان از طبقه معمولی جامعه بوده ایم که بعد از ۲۴سال درس خواندن می بینیم جامعه شناسان ادعا می کنند ما کاسب شدیم و یا مجریان اعلام می کنند پزشکان طریقه استفاده از کارتخوان را بلد نیستند و باید سیستم آموزشی مورد بررسی قرار گیرد! فرار مالیاتی در تمام مشاغل وجود دارد ولی اخلاق جزئی از شغل ما محسوب می شود . 
در ادامه رضایی زاده بیان کرد : اعتماد بین پزشک و بیمار از اصل های مهم طبابت است که این روزها کمرنگ شده است و خیلی ها در مطب محاسبه تعداد بیمارها در روز پزشک ها را انجام می دهند که این لطمه بزرگی به نگاه افراد می زند . 
در بخش بعدی دکتر سعید قزوینیان متخصص مغز و اعصاب به جمع اضافه شدند و از کمرنگ بودن و در نظر نگرفتن حقوق فردی و زمان استراحت برای  پزشک گفتند که متاسفانه اهمیتی برای این موضوع وجود ندارد و به طور کامل فرهنگ سازی نشده است . وی اصل مهم پزشکی را ارتباط مناسب با بیمار دانست. 
بعد از این بخش نمایندگان استارتاپ «لایف اند می» که این استارتاپ از پزشکی فرد محور استفاده کرده است در برنامه حضور داشتند . لایف اند می در حوزه پیشگیری قدم گذاشته است و با استفاده از تست بزاق افراد می توانند از وضعیت ژنتیکی فرد مطلع شده و برنامه ریزی مناسبی برای تغذیه و ورزش افراد داشته باشند. 
در بخشی از صحنه «طلوع» ماشین اورژانس مستقر بود و گفتگویی با تکنسین های اورژانس انجام شد و از ناوگان جدیدی که وارد سیستم شده و ارائه خدمات بهتر، گفتند. دستگاهی که به صورت آنلاین نوار قلب بیمار را پزشک در بیمارستان مشاهده می کند و به سرعت تشخیص دهد .
در بخش آخر برنامه دکتر جمشید کرمانچی مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری ها در برنامه حضور داشتند و از دستاوردهای این سازمان گفت : در ۵حوزه برنامه کشوری داریم : بیماری های غیر واگیر شامل : سکته های مغزی و قلبی ، دیابت و فشار خون و بیماری های خاص مانند : هموفیلی ، تالاسمی ، متابولیک از این موضوع بهره مند هستند. ما امسال موفق به برگزاری فراخوان بیماری متابولیک برای این بیماران شدیم و کسانی که نیاز واقعی به دارو داشتند را مورد حمایت قرار دادیم و در ادامه از تلفن پاسخگوی وزارت بهداشت گفت که با شما ه گیری ۱۹۰ می توانید نزدیکترین داروخانه برای تهیه دارو پیدا و مراجعه کنید .

برنامه «طلوع» به تهیه کنندگی علی خسروی از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها