طراح صدا و آهنگساز صاحب نام اتریشی مهمان این هفته «خیلی دور خیلی نزدیک»

تاریخ انتشار: شنبه 2 شهریور 1398
«اریک اشپیتزر مارلین» طراح صدا و آهنگساز صاحب نام اتریشی مهمان این هفته برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» است.
تعداد بازدید: 186 دریافت فیلم

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، دکتر شهاب اسفتندیاری امشب (2 شهریورماه) در برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» با «اریک اشپیتزر مارلین» طراح صدا و آهنگساز صاحب نام اتریشی گفتگو می کند.
اشپیتزر مارلین در نوجوانی برنده مسابقه ملی استعدادیابی اتریش در زمینه موسیقی شد. اما پس از مدتی کار در هلند و انگلستان، به نیویورک رفت و در استودیوی جان لنون مشغول به کار شد‌. فعالیت‌های حرفه‌ای او در طراحی صدا توجه ورنر هرتزوگ را جلب کرد. همکاری آنها سرآغاز یک رابطه حرفه‌ای و صمیمی طولانی بین این دو هنرمند بود که تا امروز ادامه یافته و هرتزوگ حتی آهنگسازی برخی آثارش را هم به او سپرده است‌.این استاد آکادمی فیلم وین تکنولوژی و صنعت موسیقی امروز را دشمن و نابود کننده خلاقیت و تخیل می‌داند و نگران عواقب «شهرت‌های یک شبه» در عالم هنر است که ناشی از فناوری‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی است. بسیار سفر می‌کند و فروتنانه مشتاق آموختن از فرهنگ‌های مختلف است؛ از شرق و غرب آسیا تا آمریکای لاتین. در آثار موسیقایی‌اش هم میراث فرهنگ و هنر شرق و غرب را به کار گرفته است. با معانی و مفاهیم اخلاقی قرآن آشنایی دارد و می‌گوید از آوای کلام قرآن لذت برده و در زمینه موسیقی عرفانی هم فعالیت‌هایی داشت است. ساکن روستایی در حومه وین است و با امام جماعت پاکستانی آن روستا هم رابطه صمیمانه‌ای دارد.
این گفتگو را می توانید امشب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه چهار سیما مشاهده کنید.
«خیلی دور خیلی نزدیک» میزبان میهمانان غیرایرانی جشنواره های مختلف همچون جشنواره بین المللی فیلم فجر، دوسالانه انیمیشن،سینما حقیقت و تعدادی از کنفرانس های علمی که در حوزه های اجتماعی، علوم انسانی و هنر برگزار شده است می شود و دکتر شهاب اسفندیاری با آنان به زبان انگلیسی گفتگو می‌کند و همزمان گفتگو‌ها به زبان فارسی برای مخاطبان زیرنویس می‌شود.
«خیلی دور خیلی نزدیک» به تهیه کنندگی مصطفی پورمحمدی در 13 قسمت 50 دقیقه ای در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تهیه و تولید شده است.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها