مستند«حکمت در طبابت»؛ از آنتن شبکه چهار سیما پخش می شود.

تاریخ انتشار: چهار شنبه 27 دی 1402
مستند «حکمت در طبابت» روایتی از زندگی و سلوک علمی و فرهنگی سید محمود طباطبایی فر، چهره ماندگار پزشکی و جراح برجسته مغز و اعصاب، روی آنتن شبکه ۴ سیما می رود.
تعداد بازدید: 103 دریافت فیلم

این مستند، سومین فیلم از مجموعه مستندهای «آئینه عمر» است که به کوشش گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما به تهیه کنندگی صدرا صدوقی و کارگردانی حسن علیزاده فرد پیش روی مخاطبان این شبکه تلویزیونی خواهد بود.

دکتر سید محمود طباطبایی فر، نویسنده آثار و مقالات گوناگون پژوهشی، استاد جراحی مغز و اعصاب و طبیب برجسته ای است که بیش از نیم قرن کار و تلاش علمی و فرهنگی انجام داده است. وی جراح و پزشک نامداری است که کار جراحی مغز و اعصاب را در بحبوحه جنگ ایران و عراق، بین تانکرهای چند هزار لیتری نفت و زیر بمباران های رژیم متجاوز عراق با جدیت پی گرفت و در دوران عمر خود همواره منشأ خدمات خیرخواهانه‌ برای بیماران و عموم مردم بود و خوشبختانه هنوز هم منشأ خدمات فراوان علمی، فرهنگی و عام المنفعه است.

او اولین استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه‌های تهران در سال های پس از انقلاب بود و مناصب مختلفی نیز داشت که از جمله آنها  می توان به عضویت در فرهنگستان علوم پزشکی ایران، ریاست دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی و علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران و رئیس بیمارستان و بخش مغز و اعصاب بیمارستان شهدای تجریش اشاره کرد.
همچنین این استاد برجسته، در سال 1383 شمسی به عنوان چهره ماندگار علمی کشور در رشته پزشکی معرفی گردید.

«آئینه عمر» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که در قالب آن، زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران به تصویر کشیده شده است.

مجموعه مستند «آئینه عمر» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹:۰۰ پخش و  جمعه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ تکرار می شود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها