ماجرا ماجرای رضاخان را بررسی می کند.

تاریخ انتشار: چهار شنبه 1 شهریور 1402
مقطع تاریخی حضور متفقین در ایران تا سقوط رضاخان با حضور پژوهشگران این حوزه در برنامه ماجرا در 5 قسمت بررسی می شود.
تعداد بازدید: 195

شبکه چهار، با فرارسیدن شهریورماه که یادآور حوادث شهریور ۱۳۲۰ و ورود نیروهای متفقین به ایران در سوم شهریور و اشغال کشور و سرانجام سقوط سلطنت رضاخان است، ماجرا را با سرفصل ماجرای رضاخان در ۵ قسمت ۷۰ دقیقه ای به میزبانی حمید سبحانی صدر را به روی آنتن می برد.
برنامه ماجرا برنامه‌ای است گفتگو محور که به موضوعات و ماجراهای تاریخی شامل تاریخ اسلام و تاریخ معاصر می‌پردازد. این برنامه علمی پژوهشی با طرح موضوعات تخصصی تاریخی، از حضور پژوهشگرانی استفاده می‌کند که در موضوع برنامه دارای کتاب یا مقالات پژوهشی بوده یا سوابق برجسته‌ای در مطالعات تاریخی داشته باشند.
 تهیه کنندگی این فصل از برنامه را فاطمه روزبهانی، کارگردانی آن را عمار باستان‌فرد و سردبیری برنامه را سعید طاووسی مسرور بر عهده دارند.
موضوعات و مهمانان این فصل شامل رضاخان، توسعه‌گرا یا ضد توسعه با حضور دکتر مسعود رضایی؛ بررسی ریشه مخالفت رضاخان با برخی مظاهر شیعی با حضور دکتر محمد دروگر؛ دگرگونی رویارویی جامعه در دو جنگ جهانی اول و دوم با حضور دکتر محمدباقر نوذری ؛ رضاخان و محاکم شرع با حضور شیخ محمدصادق ابوالحسنی و رضاخان، دولت و مجلس با حضور دکتر رضا مختاری اصفهانی می باشد.
ماجرای رضاخان از روز شنبه ۴ شهریور به مدت ۵ شب از ساعت ۲۱:۱۵ به روی آنتن شبکه می رود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها