ویژه برنامه های شبکه چهار به مناسبت ماه محرم

تاریخ انتشار: دو شنبه 26 تیر 1402
شبکه چهار سیما هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع) پخش ویژه‌برنامه‌های خود را از هفته پایانی تیرماه آغاز خواهد کرد.
تعداد بازدید: 427

شبکه چهار سیما هم‌زمان با فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و ماه محرم،  ویژه‌برنامه‌های خود را از هفته پایانی تیرماه آغاز خواهد کرد. بینندگان شبکه می توانند ویژه برنامه های جدید شبانگاهی، چاووش، چامه و ماجرا  را به علاوه ویژه برنامه های محرمی دیگر از شبکه چهار به تماشا بنشینند.

چامه؛ خیمه گاه هنر
برنامه تخصصی حوزه شعر شبکه، چامه نام دارد که پخش آن هفتگی‌ست و ماه محرم زمان آغاز این برنامه خواهد بود. ویژه‌برنامه محرمی این برنامه با زیرعنوان خیمه‌گاه هنر در ۱۲ قسمت، هر شب در ماه محرم، از چهارشنبه ۲۸ تیرماه، ساعت ۱ بامداد پخش و ۱۷عصر روز بعد بازپخش خواهد شد. کوروش انصاری تهیه‌کنندگی و محمدمهدی سیار اجرای برنامه چامه را برعهده دارند.
در این ویژه برنامه محمد مهدی سیار در تکیه قدیمی نیاوران با افرادی که آثار ادبی، هنری و سروده های عاشورایی دارند به گفتگو می نشیند. از جمله مهمانان برنامه می توان به شاعران و هنرمندانی چون علی محمد مودب، علی داوودی ، امیرحسین سمیعی، غلامرضا کافی، محمدکاظم کاظمی، سید ابوطالب مظفری اشاره نمود.

ماجرا؛ فصل قیام
 برنامۀ «ماجرا» درنگی است بر وقایع تاریخی اسلام و ایران که به مقاطع حساس و مهم در بستر تاریخ می‌پردازد و با نگاهی تازه اهمیت و تأثیرگذاری هر واقعه را واکاوی و بازنگری می‌کند. ماجرا ویژه محرم با عنوان «ماجرا؛ فصل قیام» از ساعت ۲۱ شنبه ۳۱ تیر در ۱۱ قسمت از شبکه چهار با اجرای حجت‌الاسلام حمید سبحانی‌صدر پخش می‌شود.
برخی موضوعات این فصل عبارتند از: «خروج از حرم رسول»، «در پناه بیت‌الله»، «در راه بذل خون»، «قیام کوفیان»،  «به سوی حکومت یا شهادت؟»، «قیام یا صلح؟» و چند موضوع دیگر.
همچنین از مهمانان این فصل می توان از  حجت‌الاسلام ابوالفضل هادی منش، زهرا روح اللهی امیری، محمد اسفندیاری، محمود مطهری نیا، حجت‌الاسلام محسن ادیب بهروز نام برد.

چاووش 
«چاووش» برنامه شبانه شبکه۴ است که آغاز پخش آن با دهه اول ماه محرم هم‌زمان شده است. این برنامه در ابتدا، از چهارشنبه روز اول محرم تا شب سوم شهادت امام حسین (ع) هرشب ساعت ۲۲:۳۰ ویژه‌برنامه خواهد داشت و پس از آن یک‌شنبه تا ۳شنبه در کنداکتور قرار می‌گیرد. چاووش به تهیه‌کنندگی علی زارعان و اجرای محمدجواد شرافت به ‌صورت زنده از شبکه چهار پخش می‌شود.

مجموعه تئاتر تلویزیونی کاتب اعظم
مجموعه تئاتر «کاتب اعظم» در 7 قسمت از بامداد یکشنبه 1 مرداد 1402 در زمان پخش سریال تلویزیونی شبکه به روی آنتن می رود. مجموعه تله‌تئاتر کاتب اعظم که اقتباسی است از کتاب «اعترافات کاتب کشته شده» به قلم ساسان ناطق، داستانی عاشورایی دارد و اتفاقات عصر تا شب عاشورا را روایت می‌کند.

مقتل خوانی (کتاب آه)
«مقتل خوانی؛ کتاب آه» یک میان برنامه 7 دقیقه ای است که به خوانش کتاب آه می پردازد. این میان برنامه در فواصل برنامه ها از شبکه چهار پخش می شود.

آرشیو گردی
در برنامه «آرشیو گردی» ویژه محرم از اول محرم در 13 قسمت هر روز ساعت 6 صبح سخنرانی آیت الله جوادی آملی با موضوع قیام امام حسین علیه السلام پخش می شود.

دیگر برنامه ها
همچنین از دیگر برنامه‌های شبکه چهار به مناسبت ماه محرم می‌توان«پرده عشاق»، «حسینیه ایران»، «نغمه های عاشورایی» و چند مستند از جمله «شمع حرمخانه»، «میقات»، «حاج مرزوق» و «طعم ارادت» اشاره کرد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها