پخش مسابقه داغ «مناظرات دانشجویی» از شبکه چهار

تاریخ انتشار: دو شنبه 12 تیر 1402
مرحله پایانی (کشوری) یازدهم دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از شبکه چهار پخش می شود.
تعداد بازدید: 153

شبکه چهار مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران را که در مرحله پایانی با حضور 12 تیم برگزار می شود در برنامه ای با عنوان «مسابقه مناظره» پخش می کند. این 12 تیم برتر مرحله پایانی با برگزاری مسابقات مقدماتی میان387 تیم دانشجویی انتخاب شده اند.
شکل مسابقه بدینگونه است که هر مسابقه در قالب بحث و مناظره میان دو گروه چهار نفره، متشکل از دو سخنران و دو محقق، بر سر موضوعی که به شکل یک گزاره طراحی شده، در قالب تیم های موافق و مخالف گزاره، برگزار می شود و در یک فرصت 32 دقیقه ای، اعضای سخنران هر گروه در فواصل زمانی معینی به تناوب به طرح بحث و استدلال، سؤال از گروه رقیب، و نتیجه‌گیری می‌پردازند. داوران این مسابقات از میان اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و یا منتخبین ادوار پیشین مسابقه انتخاب شده آمند و با امتیاز دهی به مناظره ها برنده را تعیین می کنند. همچنین یک داور نیز مسئولیت انتخاب برترین مناظره کننده را برعهده دارد.

برخی از گزاره های این مناظره ها عبارتند از:  تشخیص تفاوت اعتراض و اغتشاش بر عهده دولت هاست؛ قدرت بازدارندگی ایران با توجه به توان موشکی متعارف تامین شده است؛ در سیاست خارجی کشور باید مصلحت بر اخلاق ارجح باشد؛ حذف سگ های فرال در جهت تنوع زیستی اقدامی غیر اخلاقی است؛ مداخلات دولت در بازار موجب گسترش رانت خواری می شود؛ عدم پذیرش حجاب در نسل جوان ریشه در آموزش های نادرست در نظام آموزش و پرورش دارد و ...
10 مسابقه از مسابقات مرحله پایانی در برنامه «مسابقه مناظره» از یازدهم تیر ماه روزهای یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 17 از شبکه چهار پخش می شود و در روز بعد در ساعت های 4 و 9 بازپخش خواهند شد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها