خلاء آموزش های فنی حرفه ای در کارآفرینی روی میز «پیشران»

تاریخ انتشار: یک شنبه 7 مرداد 1397
برنامه «پیشران» شبکه چهار سیما، این هفته به بررسی خلاء آموزش های فنی حرفه ای در کارآفرینی می پردازد.
تعداد بازدید: 49

 

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: امروزه بی کاری یکی از معضلات اصلی اجتماعی ما محسوب می گردد و کارشناسان حوزه آسیب های اجتماعی بسیاری از جرائم و مشکلات و معضلات امروزی را نتیجه و محصول بعدی بی کاری می دانند، با بررسی آموزش در سازمان فنی و حرفه ای در مقایسه با دستگاههای متولی این امر در کشورهای توسعه یافته  میتوان نتیجه گرفت که  جایگاه آموزش های مهارتی در کشور نامشخص و خود این آموزشها با چالش های عدیده ای روبرو بودند، اگرچه باید اذعان کرد که در سالهای اخیر گام هایی در شناساندن و معرفی اهمیت نقش این آموزشها برداشته شده است اما باید اعتراف کرد این تلاش ها به هیچ عنوان کافی نبوده و توفیق نداشته است.

اکنون سوال این است: آیا با توجه به توانایی های بالقوه سازمان در مهارت آموزی، می توان به نقش آموزش های فنی و حرفه ای و هدایت آن به سمت فرصت سازی شغلی  امیدوار بود؟ و این توان بالقوه را به فعلیت درآورد؟ و تا چه حد این آموزشها به توسعه کارآفرینی منجر میشود ؟ 

مجله «پیشران» سه شنبه 9 مرداد ماه با حضور دکتر محمدرضازالی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و ابوطالب جلالی  رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان  فنی حرفه ای به این سوالات پاسخ می دهد.

برنامه «پیشران» به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان که به صورت هفتگی سه شنبه ها ساعت 21 به روی آنتن می رود، از صفر تاصد کسب و کار در شرایط اقتصاد فعلی بازار و حمایت از کالای ایرانی با حضور اساتید و کارشناسان حوزه های مرتبط می پردازد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها