تصویری از اتاق یک دانشمند در «چرخ» / گفتگویی متفاوت با دکتر مهدی گلشنی

تاریخ انتشار: شنبه 27 مرداد 1397
فضای زندگی و کاری دکتر مهدی گلشنی در «اتاق دانشمند» برنامه «چرخ» شبکه چهار سیما به تصویر کشیده می شود.
تعداد بازدید: 134

 

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما:«اتاق دانشمند» عنوان یکی از بخش های مجله علمی و فرهنگی برنامه «چرخ» است که در آن دوربین برنامه به سراغ اتاق و فضای زندگی استادان و دانشمندان می‌رود تا مخاطبان را با زندگی و دلبستگی آن‌ها آشنا کند.

بنابراین گزارش در برنامه امشب (27 مرداد) دوربین «چرخ» به سراغ اتاق کار دکتر مهدی گلشنیفیزیک‌دان و نظریه‌پرداز ایرانی رفته است و مخاطبان را بیشتر با این چهره علمی آشنا می کند. دکتر گلشنی ، پژوهشگر فلسفه علم ، مترجم، استاد بازنشسته دانشگاه صنعتی شریف، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران است. او از برگزیدگان همایش چهره‌های ماندگاردر عرصه فیزیکو برنده کتاب سال جمهوری اسلامی ایراناست.

در بخش کارشناسی مجله علمی و فرهنگی «چرخ» ،امشب با حضور آرش شریفی  دکترای زمین شناسی و پژوهشگر علوم زمین و دیرینه اقلیم‌شناس به بررسی وضعیت و بحران آب می‌پردازد.

مخاطبان برنامه «چرخ» امشب در بخش «صندلی علم‌سنج»، صحبت های عبدالرضا امیر احمدی مجری تلویزیونی را می شنوند که به سوالها و باورهای علمی رایج بین مردم پاسخ می دهد.

در «علم به زبان ساده»، امیر سادات موسوی کارشناس نجوم به موجودات فضایی و سوالات مخاطبان در این حوزه پاسخ می دهد.

همچنین «۷ خبر» یکی از بخش‌های برنامه است که اجرای آن را روزنامه نگاران علمی که اعضای هیأت تحریریه برنامه هم هستند، بر عهده دارند و هفت خبر مهم علمی هفته را از دیدگاه برنامه انتخاب و بررسی خواهند کرد.

برنامه «چرخ» به تهیه کنندگی الهه بهبودی کاری از گروه دانش شبکه چهار سیما است که شنبه‌ها ساعت ۲۱ و 15 دقیقه به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها