چرخ از پدیده اجتناب ناپذیر هزاره سوم می گوید

تاریخ انتشار: دو شنبه 22 خرداد 1396
امروز دو شنبه 23 خرداد ،چرخ به فناوری نانو و رایانه های بینا و شنوا می پردازد.به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: برنامه چرخ به تهیه کنندگی مریم فیروزی امروز در دو بخش با موضوع نانوشیمی و نانوراکتورها و رایانه های بینا و شنوا از شبکه چهار پخش می شود. .
تعداد بازدید: 80

نانوراکتورها محفظه های بسیار کوچکی با ابعاد نانومتر هستند که برای بهبود تبدیل های شیمیایی بکار می روند و به دلیل مزایای بسیاری نظیر امکان کنترل واکنش و محافظت از کاتالیزورها در برابر تاثیرات محیطی، انواع واکنش های کاتالیزوری و آنزیمی و نیز تهیه ی نانوساختارهای گوناگون درون نانوراکتورها انجام می شود.
برنامه چرخ امشب به میزبانی شهریار ربانی در دو بخش به استقبال مخاطب می رود. در بخش اول، دکتر صادق رستم نیا پژوهشگر جوان برجسته شیمی کشور ، منتخب فرهنگستان علوم و عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه مراغه با موضوع نانوشیمی و نانوراکتورها به بحث و گفتگو می پردازد. بخش دوم برنامه به موضوع رایانه های بینا و شنوا اختصاص یافته و محمد مهدی ارزانی محقق در زمینه سیستم های هوشمند در این خصوص به گفتگو می پردازد.
برنامه «چرخ» کاری است از گروه دانش شبکه چهار سیما  از شنبه تا چهارشنبه ساعت 19:00 پخش و روز بعد ساعت 8:00  بازپخش می شود .

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها