امروز چهار شنبه 9 خرداد ،مصادف با 31 may روز جهانی بدون دخانیات ،چرخ از آسیبهای مصرف دخانیات می گوید.

تاریخ انتشار: چهار شنبه 10 خرداد 1396
به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: برنامه چرخ به تهیه کنندگی مریم فیروزی در بخش اول به روز جهانی بدون دخانیات و در بخش دوم به فلسفه زیست شناسی می پردازد.
تعداد بازدید: 43

 بنابر اعلام جمعیت مبارزه با دخانیات ایران و براساس برآورد وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان مصرف سیگار در سال بین ۶۰ تا ۶۵ میلیارد نخ است که با در نظر گرفتن قیمت متوسط هر نخ برابر با ۵۰ تومان ( از ۲۰ تا ۵۰۰ تومان برای هر نخ)، سالیانه 3هزار میلیارد تومان برای دخانیات در کشور هزینه می‌شود؛ این یعنی تقریبا روزانه حدود ۱۰ میلیارد تومان فقط خرج سیگار می‌شود. براساس برآوردهای بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی، دولت و مردم ایران دو برابر هزینه مصرف روزانه سیگار را صرف هزینه بیماری‌های ناشی از دخانیات می‌کنند که حداقل رقمی برابر ۲۰ میلیارد تومان در روز است.
برنامه چرخ امشب به میزبانی شهریار ربانی در بخش اول با حضور دکتر اردا کیانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فوق تخصص بیماری های ریه در روز جهانی بدون دخانیات به مصرف دخانیات و آسیب های آن می پردازد و در بخش دوم ، دکتر رضا ندرلو عضو هیات علمی دانشکده زیست شناسی دانشگاه تهران و پژوهشگر جوان برجسته زیست شناسی کشور در خصوص فلسفه زیست شناسی به بحث و گفتگو می پردازد.
برنامه «چرخ» کاری است از گروه دانش شبکه چهار سیما  از شنبه تا چهارشنبه ساعت 19:00 پخش و روز بعد ساعت 8:00  بازپخش می شود .

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها