واکسیناسیون کودکان زیر ذره‌بین «چرخ»

تاریخ انتشار: دو شنبه 4 بهمن 1400
هشتاد و سومین قسمت فصل هشتم «چرخ» به بررسی وضعیت تزریق واکسن کرونا برای کودکان اختصاص دارد. این برنامه ساعت 19 امروز، دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.
تعداد بازدید: 157

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در بخش‌ «تازه‌ها» سیدمحمدحسین خلیلی، روزنامه‌نگار علم، از فناوری جعل عمیق خواهد گفت و مهتاب دمیرچی، کارشناس ارشد اقلیم‌شناسی، از تغییرات اقلیمی و این موضوع نگران‌‌کننده که پنگوئن‌ها به دنبال خانه می‌گردند! 
در بخش دیگری از «چرخ»، محمدرضا مقدسیان با دکتر احسان مصطفوی، اپیدمیولوژیست و رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران درباره‌ی واکسیناسیون کودکان گفت‌وگو می‌کند. در روزهای اخیر وزیر بهداشت اعلام کرد واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال، یعنی کودکان ۵ تا ۱۱ سال، به زودی آغاز می‌شود. نوع واکسن برای این گروه سنی هم به طور رسمی در روزهای آینده اعلام خواهد شد. البته وزارت بهداشت اعلام کرده است خانواده‌ها فعلا به مراکز بهداشتی مراجعه نکنند تا جزییات این واکسیناسیون مشخص شود: «قرار است واکسیناسیون زیر ۱۲ سال اجرا شود اما اینکه نحوه‌ی اجرا چگونه باشد یا چه واکسنی به کودکان تزریق شود نیازمند بررسی کوتاه‌مدت دیگری است که طی روزهای آتی سیاست‌های آن مشخص می‌شود. واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال باید با درخواست و رضایت والدین باشد. کرونا و واکسیناسیون آن در دنیا اتفاق جدیدی است. در ابتدای واکسیناسیون بزرگسالان هم به همین طریق عمل شد تا عملیاتی‌تر شود زیرا واکسیناسیون قطعا موثر است.» 
در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی حافظ آهی با دکتر سید وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز روی آنتن خواهد رفت.
فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها