«چرخ» میزبان معاون صندوق نوآوری و شکوفایی

تاریخ انتشار: دو شنبه 27 دی 1400
هفتادونهمین قسمت فصل هشتم «چرخ» به بررسی تامین مالی جمعی طرح‌های دانش‌بنیان اختصاص دارد. این برنامه ساعت 19 امروز، دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.
تعداد بازدید: 115


به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در بخش‌ «تازه‌ها» مریم رجبی‌فقیهی، زیست‌شناس تکاملی از جانوران متفاوت با ساختارهای مشابه خواهد گفت. 
در بخش دیگری از «چرخ»، محمدرضا مقدسیان با دکتر علی ناظمی، معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی درباره‌ی تامین مالی جمعی طرح‌های دانش‌بنیان گفت‌وگو می‌کند. در تامین مالی جمعی، شرکت‌های‌ دانش‌بنیان به یکی از پلتفرم‌ها مراجعه و طرح یا پروژه‌شان را به آنها معرفی می‌کنند. پلتفرم‌ها‌ طرح و ادعای شرکت دانش‌بنیان را با دقت بررسی و ارزیابی می‌کنند و به سوالات زیادی پاسخ می‌دهند؛ از جمله اینکه این طرح واقعا به چه میزان منابع مالی نیاز دارد؟ اجرای آن چقدر زمان می‌برد؟ و در صورت اجرای موفق، چقدر حاشیه‌ی سود خواهد داشت؟ در صورتی که طرح از ارزیابی پلتفرم سربلند بیرون بیاید، آن را از طریق پایگاه اینترنتی خود در معرض دید همه‌ی علاقه‌مندان می‌گذارد و متعاقبا شهروندان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری می‌توانند با خرید سهم‌های حداقل ۵۰۰ هزار تومانی در تامین مالی این طرح مشارکت کرده و در سود و زیان آن شریک شوند. بعد از اجرای طرح که معمولا 6 تا 12 ماه طول می‌کشد، پلتفرم نتایج طرح را ارزیابی می‌کند تا سود حاصل از اجرای طرح مشخص شود. سپس اصل سرمایه هر سرمایه‌گذار (هر شهروند) به همراه سهم او از سود را در وجه او واریز می‌کند. در این میان، درصد محدودی از اصل سرمایه‌ی تجمیع‌شده هم به عنوان کارمزد به پلتفرم اختصاص پیدا می‌کند. 
در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی حافظ آهی با دکتر شیما جزایری، مدیر گروه علوم تغذیه‌ی دانشکده‌ی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران روی آنتن خواهد رفت.
فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها