مدیریت بحران در ایران از زلزله بم تا امروز در «چرخ»

تاریخ انتشار: یک شنبه 5 دی 1400
شصت‌ و ششمین قسمت فصل هشتم «چرخ» به بررسی پرتاب تلسکوپ فضایی جیمزوب و مدیریت بحران در ایران اختصاص دارد. این برنامه ساعت 19 امروز، یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.
تعداد بازدید: 111

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از «چرخ»، سیدمحمدحسین خلیلی، روزنامه‌نگار علم، از پرتاب تلسکوپ فضایی جیمزوب خواهد گفت. ساعت ۱۵:۵۰ روز گذشته تلسکوپ فضایی جیمزوب سوار بر موشک آریان ۵ به فضا پرتاب شد. این تلسکوپ که ساخت آن از سال ۱۹۹۶ آغاز شده، پیشرفته‌ترین تلسکوپ تا کنون است. این تلسکوپ در مدار خورشید و در فاصله‌ی ۱.۵ میلیون کیلومتری از زمین قرار خواهد گرفت. تلسکوپ فضایی جیمزوب به ترسیم نقشه‌ای سه‌بعدی از جهان می‌پردازد و ما را با خود به نخستین روزهای تشکیل جهان خواهد برد. 
در بخش دیگری از «چرخ»، محمدرضا مقدسیان به بهانه‌ی هجدهمین سال‌روز زلزله‌ی بم با حسام‌الدین نراقی، کارشناس مدیریت عملیات امداد و نجات درباره‌ی حسام‌الدین نراقی، کارشناس مدیریت عملیات امداد و نجات گفت‌وگو می‌کند. 18سال از زلزله‌ی دهشتناک بم می‌گذرد‎؛ زلزله‌ای که 30 هزار جان‌باخته، 5/1 میلیارد دلار خسارت مالی، ۵۲۰۴ کودک بی‌سرپرست، 1500 زن سرپرست خانوار و 248 مورد ضایعه‌ی نخاعی روی دست‌مان گذاشت و یکی از ویران‌گرترین زلزله‌های جهان نام گرفت. به‌طوری که ۱۰۰ درصد سازه‌های شهر و ارگ بم با بیش از 2500 سال قدمت طی آن ویران شدند. 
در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی پویا پاک‌نژاد با دکتر بابک کریمی، رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان روی آنتن خواهد رفت.
فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها