بررسی جهش لامبدای کرونا در «چرخ»

تاریخ انتشار: چهار شنبه 10 شهریور 1400
چهارمین قسمت فصل جدید «چرخ» ساعت 19 امروز، چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰، با بررسی سویه‌ی لامبدای ویروس کرونا روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.
تعداد بازدید: 106


به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در بخش‌ «تازه‌ها»ی این قسمت از «چرخ»، پویا پاک‌نژاد با آیدا محمودی، پژوهشگر شناخت اجتماعی درباره‌ی تغییر رفتار در علوم شناختی گفت‌وگو خواهد کرد. 
در بخش «چرخ زندگی» دکتر مریم واعظ‌جلالی، دکترای ویروس‌شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از شیوع سویه‌ی لامبدای ویروس کرونا خواهد گفت. سازمان بهداشت جهانی بهداشت هم اخیرا در آخرین به‌روزرسانی خود اعلام کرد: «لامبدا با نرخ قابل توجه انتقال در چندین کشور هم‌زمان با افزایش شیوع کووید-۱۹ همراه شده است و برای تایید اثربخشی مداوم واکسن‌ها، به مطالعات بیشتر در این مورد نیز نیاز است.» از سوی دیگر دبیر کمیته‌ی علمی کشوری کووید-۱۹ می‌گوید «با توجه به اینکه در برخی کشورهای همسایه ما دیده شده، احتمال اینکه در ایران هم باشد وجود دارد اما هنوز آثاری‌ ثابت‌شده و شناسایی‌شده از این ویروس در کشور نداریم.» 
در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گزارشی از دانشگاه امیرکبیر و گفت‌وگوی حافظ آهی با دکتر رضا امراللهی، استاد دانشکده‌ی فیزیک و انرژی دانشگاه امیرکبیر و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی (۱۳۶۰-۱۳۷۶) روی آنتن خواهد رفت.
فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها